• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار اهر

  • کد خبر : 95219
  • 25 بهمن 1401 - 11:45
اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار اهر
یاز اکو - فرماندار اهر از اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این طرح ایمنی واحدهای مسکونی اهر را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ابوالفضل غنی زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهرستان اهر گفت: توانمند سازی محلات از سوی ادارات خدمات رسان از اهداف مهم طرح ۲۰۲۰ است.

وی با بیان اینکه در شهر اهر ۱۱ محله دارای سکونت گاه‌های غیر رسمی وجود دارد، افزود: در این محلات ساختمان های غیر مستحکم و ناایمن وجود دارد که لازم است در جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی با بسته های تشویقی اقدام شود که طرح ۲۰۲۰ در این راستا است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به عدم امکان پیش بینی وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی از جمله زلزله، اگر با این گونه حوادث روبرو شویم شاهد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی قول نامه ای و یا بدون سند رسمی است، اظهار کرد: از ادارات ذیربط انتطار داریم هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف برای صدور سند رسمی به این واحدهای مسکونی اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر اهر به مشاور داده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مطالعه و تایید این طرح زمان بر است اگر منتظر تایید بمانیم مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی به کندی پیش می رود، بر این اساس شهرداری با همکاری ادارات ذیربط، واحدهای مسکونی غیرمستحکم را شناسایی کرده و جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرد.

غنی زاده گفت: از شهرداری، اداره راه و شهرسازی، اداره ثبت اسناد و املاک و ادارات خدمات رسان دیگر انتظار داریم با همکاری های مشترک در صدور اسناد ملکی و پروانه های ساخت ساختمانی با در نظر گرفتن تخفیف و تشویق ها برای ساکنان بافت های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی در جهت تسریع در نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در کمترین زمان اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});