• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم/ افزایش ۱۰۴ درصدی وصولی مالیات در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 9529
  • 14 فروردین 1400 - 15:00
باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم/ افزایش ۱۰۴ درصدی وصولی مالیات در آذربایجان شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه‌های موفق استان در راستای جهش تولید و رفع موانع آن، گفت: برای تحقق شعار امسال نیز اهتمام جدی داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، اظهار داشت: حل مشکلات کشور در همه حوزه‌ها حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی، در گرو تولید، کارآفرینی و رونق اقتصادی است.

وی افزود: هرچند تحریم‌ها تأثیر محسوسی در زندگی مردم داشته، اما اتکا به تولید و تقویت توانمندی‌های داخلی توانسته بخش قابل توجهی از تحریم‌ها را خنثی کند و در برخی از بخش‌ها مانند تولیدات صنعتی و غذایی به خودکفایی رسیده‌ایم.

پورمحمدی، ارتقای ظرفیت‌های تولید داخلی در چند سال گذشته را موجب شکننده شدن تحریم‌ها دانست و اضافه کرد: توانمندی داخلی کمک کرد تا حربه‌های استکبار جهانی را بشکنیم و مقاومت مردم ایران جواب داد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت در مبارزه اقتصادی در گرو تولید است، افزود: بخش عمده تولید همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، رضایت‌بخش است و باید به مانع‌زدایی در این بخش توجه جدی شود.

وی افزود: باید با عزم جدی و همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تلاش کنیم موانع و کاستی‌هایی را که وجود دارد برطرف کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به دنبال امنیت هستند که منظور از امنیت فقط امنیت سیاسی نیست، بلکه امنیت اجتماعی، قضایی و روانی هم مهم است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در بخش تولید، تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی استان اتفاق نیفتاد و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی ما برای رونق تولید اهتمام جدی دارند.

پورمحمدی تأکید کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و بخش دولتی به جای اینکه خود را رقیب بخش خصوصی بداند، باید نقش کنش‌یاری و نظارت دقیق بر فعالیت‌های اقتصادی را ایفا کند که در این صورت، مسیر برای فعالیت هرچه بهتر بخش خصوصی هموارتر خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان‌های دولتی و بانک‌ها نقش تسهیل‌گری را در استان ایفا کردند، افزود: این تعامل و هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی موجب افزایش تولید و صادرات شد، به‌طوری‌که با وجود تگناها و مشکلات اقتصادی، وصولی مالیات در استان ۱۰۴ درصد افزایش داشت.

وی با تأکید بر اینکه برون‌داد یک سیستم زمانی اثربخش است که تمام اجزا هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم تا سیستم مدیریت در استان تعامل سازنده با اجزای سیستم داشته باشد و مدیرانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند باید از این چارچوب پشتیبانی کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});