• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بیت کوین در آستانه سقوط بزرگ؟

  • کد خبر : 95469
  • 27 بهمن 1401 - 15:30
بیت کوین در آستانه سقوط بزرگ؟
یازاکو - بیت کوین با افزایش قیمت ۴۰ درصدی از زمان شروع سال جدید همراه شده است. به طوری که بسیاری از اینفلوئنسر‌ها در توییتر، این شرایط را پایان زمستان کریپتو می‌خوانند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز؛ در حالی که گاو‌های بیت کوین برای حفظ روند صعودی از شروع سال نو تا به الان سخت تلاش می‌کنند، یکی از کارشناسان بلومبرگ زنگ خطر ریزش را به صدا درآورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین با افزایش قیمت ۴۰ درصدی از زمان شروع سال جدید همراه شده است. به طوری که بسیاری از اینفلوئنسر‌ها در توییتر، این شرایط را پایان زمستان کریپتو می‌خوانند.

مایک مک‌گلون، کارشناسی که در سال‌های اخیر به دلیل تحلیل‌های بیت کوین خود در رسانه‌های مالی شناخته شده است، درباره بازار رمز ارز هشداری را منتشر کرده است. وی رئیس سابق تحقیقات و استراتژی در ETF Securities بوده است که به استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ نیز تبدیل شد.

بیت کوین ممکن است در حال چرخش باشد

مک‌گلون تحلیلگر خبره، با ارائه تحلیل خود در توییتر، ادعای خود را مطرح کرد. از دیدگاه وی، دارایی‌های پرریسک همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارند. وی توضیح داده است که نگرانی‌های پیرامون احساسات کلان برای دارایی‌های پرریسک بازار مانند رمزارز‌ها در مرکز پیش بینی مک گلون قرار دارد. به عقیده مک‌گلون، بیت کوین ممکن است در حال چرخش باشد. این ارز دیجیتال پر سر و صدا در حال عقب‌نشینی از مقاومت مهم خود در محدوده ۲۴ هزار دلار است.

در واقع، اقدام اخیر قیمت بیت کوین در ماه فوریه چالش برانگیز بوده است. بازگشت از مقاومت مهم در سطح مذکور باعث شد تا قیمت به حمایت نزدیک خود در سطح ۲۱ هزار و ۷۵۰ دلار کاهش یابد. با این حال، همزمان با تلاش گاو‌های بازار، اوضاع کلی بازار خوب به نظر نمی‌رسد. ساختار نمودار در حال ورود به یک الگوی وحشتناک سر و شانه است.

فدرال رزرو و مقاومت بیت کوین

تجزیه و تحلیل مک‌گلون نشان می‌دهد که این اقدام قیمت به دلیل فشار مداوم جریان‌های مخالف ذخایر فدرال ایالات متحده است. همانطور که صندوق‌های آتی فدرال در سه ماهه اول نشان می‌دهند، نرخ انتظارات افزایش یافته، اما تفاوت اصلی این است که بازار‌ها نسبت به سال گذشته در سطح پایین‌تری قرار دارند.
آنچه واضح است این است که در حال حاضر بیت کوین در مسیر برخورد با MA ۲۰۰ روزه خود قرار دارد. اگر بیت کوین به زودی از مقاومت خود خارج نشود، تمام سناریو‌ها غیرقابل پیش بینی خواهند بود.

نگرانی‌های نظارتی بر بیت کوین

بیت کوین در بحبوحه ثبات بازار ارز‌های دیجیتال پس از فروش ناشی از افزایش نگرانی‌ها در مورد سرکوب فدرال رزرو، نزدیک به ۲۲ هزار دلار در نوسان است. گام‌های اخیر ایالات متحده مانند توقف انتشار یک استیبل کوین با نام تجاری بایننس، BUSD، ابهام جدیدی را برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد کرده است. محدودیت‌ها یکی از دلایلی هستند که باعث می‌شود جهش ارز‌های دیجیتال نسبت سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

Bendik Schei، سرپرست تحقیقات Arcane Research، در یادداشتی نوشت: بیت کوین ممکن است دوباره وارد فاز خواب شود. وی گفت نشانه‌هایی از کاهش مشارکت نهادی، مانند کاهش علاقه برای معاملات در بین معامله‌گران وجود دارد.

ناظران کریپتو به دنبال تغییر در بخش استیبل کوین‌های بازار هستند. این توکن‌ها برای نگهداری یک مقدار تعیین‌شده، به عنوان مثال یک دلار در نظر گرفته می‌شوند. سرمایه‌گذاران معمولا هنگام حرکت بین معاملات ارز‌های دیجیتال، وجوه را در این رمز ارز‌ها پارک می‌کنند.

BUSD مانند یک چرخ دنده در اکوسیستم Binance است. اقدام ایالات متحده علیه این استیبل کوین، چشم انداز صرافی او را که بزرگترین صرافی در حوزه ارز‌های دیجیتال است، با توجه به تاریخچه انفجار‌های ناگهانی این صنعت، مورد توجه قرار داده است.

USDT متعلق به Tether Holdings Ltd بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان است و گردشی معادل یک میلیارد دلار را تنها در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. ژائو روز سه شنبه گفت: صنعت کریپتو ممکن است از استیبل کوین‌های مرتبط با دلار فاصله بگیرد. در ادامه شاخصی از ۱۰۰ توکن برتر بازار امسال ۲۸ درصد رشد داشته است، اما به دلیل سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی، از اوج رشد خود در سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});