• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

انتقال ۲۷.۵ میلیارد مترمکعب گاز در منطقه هشت عملیاتی کشور

  • کد خبر : 95769
  • 30 بهمن 1401 - 12:15
انتقال ۲۷.۵ میلیارد مترمکعب گاز در منطقه هشت عملیاتی کشور
یاز اکو - مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از انتقال ۲۷ میلیارد و ۵۶۱ میلیون متر مکعب گاز به شرکت های گاز استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان در ۱۰ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فیروز خدایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به ثبت رکورد پرمصرف ترین روز گاز در منطقه در سوم دی ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مقدار گاز انتقالی از این منطقه جهت مصارف خانگی، نیروگاه‌ها، صنایع و صادرات در این روز، معادل ۱۰۱ میلیون مترمکعب بود که به عنوان پر مصرف ترین روز در سالجاری در منطقه ثبت شده است.

خدائی افزود: کاهش بی سابقه دما تامین گاز را وارد نقطه حساس کرده و به گونه ای که اکنون شاهد افت فشار گاز در برخی استان های کشور هستیم و برای جلوگیری از قطع و یا افت فشار گاز باید صرفه جویی انجام شود ولی تاکنون قطعی گاز نداشتیم و همواره پایدار بوده است.

ضریب ایمنی خط انتقال گاز ابراهیم آباد – ارومیه تقویت شد

خدایی اضافه کرد: برای پایداری گاز و پیشگیری از خطرات و قطعی احتمالی گاز و همچنین تکمیل تعمیرات در حال انجام، با نصب اسلیو(غلاف گذاری)، خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ ابراهیم آباد – ارومیه ضریب ایمنی و انتقال بهینه و پایدار گاز طبیعی تقویت شد.

وی افزود: این عملیات پس از انجام آزمایش های لازم روی خط لوله مذکور و شناسایی نقاط آسیب پذیر، نصب اسلیو در ۲ تکه ازاین خط لوله ضروری تشخیص داده شد که در حداقل زمان ممکن با موفقیت انجام گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری برای بازرسی عیوب گزارش پیگرانی هوشمند(نظارت دوره ای بر خطوط) در سطح منطقه تداوم دارد، یادآورشد: عملیات نصب این اسلیوها بر روی خط لوله گازدار و براساس استانداردها و با دستورالعمل های شرکت انتقال گاز ایران انجام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});