• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

روزنامه کیهان تورکان اویغور را “تروریست” خواند

  • کد خبر : 95844
  • 30 بهمن 1401 - 22:00
روزنامه کیهان تورکان اویغور را “تروریست” خواند
یاز اکو - فارغ از اینکه قضاوت کیهان در مورد سران جریانهای سیاسی اویغور صحیح است یا خیر، تروریست خطاب کردن کل یک ملت که مسلمان نیز می‌باشند غیر اخلاقی و مغایر با موازین انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ روزنامه کیهان  در مطلبی در تحت عنوان «حمایت محمود صادقی از گروهک تروریستی در چین» نوشت: برخی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی و نشریات همسو در حالی سنگ اویغورها را به سینه می‌زنند که سرکرده اویغورهای چین از سازمان تروریستی منافقین حمایت می‌کند و همچون رئیس سازمان بازیچه آمریکا و برخی سرویس‌های جاسوسی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: اخیراً روزنامه غربگرای اعتماد از قول محمود صادقی نوشت: یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد در جریان سفر آقای رئیسی با چین مغفول باقی مانده، پیگیری وضعیت مسلمانان ساکن در منطقه سین‌کیانگ چین است. در فرهنگ دینی آیات و روایات فراوانی داریم که در آنها درخصوص ضرورت حمایت از مسلمانانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، صحبت شده است. 

براساس این وظایف است که دولت ایران در بسیاری از مناطق جهان ازجمله در لبنان، سوریه، یمن، فلسطین، عراق و… از مسلمان حمایت می‌کند. اما این روند حمایتی درخصوص مناطق مسلمان‌نشین چین چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

یاز اکو – فارغ از اینکه قضاوت کیهان در مورد سران جریانهای سیاسی اویغور صحیح است یا خیر، تروریست خطاب کردن کل یک ملت که مسلمان نیز می‌باشند غیر اخلاقی و مغایر با موازین انسانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});