• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

وضعیت نابسامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی/ پدیده زمین‌خواری عامل بازدارنده توسعه آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 95856
  • 01 اسفند 1401 - 8:45
وضعیت نابسامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی/ پدیده زمین‌خواری عامل بازدارنده توسعه آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت نابسامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بر لزوم هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های استانی برای مقابله با این وضعیت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، عابدین خرّم شب گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: توسعه در همه ابعاد و به شکل جامع باید مد نظر باشد تا بتوان در سایه هم‌افزایی سازمان‌های مختلف در مسیر عمران و آبادانی استان گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه شورای سرمایه‌گذاری استان باید این هم‌افزایی را ایجاد کند، گفت: استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در استان، به دنبال حل تعارض‌ها و تجمیع منابع توسعه‌دهنده استان است و این موضوع را از سازمان ها و نهادهای دیگر مطالبه می‌کند.

خرّم با بیان اینکه استانداری نهاد ناظر بر فعالیت‌های بخش دولتی و عمومی در استان است، افزود: توسعه مبتنی بر زنجیره‌های ارزش، ابتکار آذربایجان‌شرقی است که البته باید با در نظر گرفتن همه جوانب، به یک راهبرد جامع و اساسی تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بر لزوم هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های استانی برای مقابله با این وضعیت تاکید کرد.

وی به حساسیت دستگاه های قضایی و امنیتی استان به این موضوع اشاره کرد و یادآور شد: باید تدابیر اتخاذ شده برای برخورد با تخریب‌کنندگان اراضی کشاورزی نظام‌مند و دائمی باشد.

خرّم، پدیده زمین‌خواری را از عوامل بازدارنده توسعه استان در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن ذکر کرد و گفت: مدیریت ارشد استان در مقابله با تفکیک و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر شناسایی اولویت‌ها و‌ چالش‌های استان در حوزه سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد و بیان داشت: پزشک خانواده و بهداشت از منظر فرزندآوری از مسائلی است که در استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، عدم استقرار پزشک در مناطق دورافتاده را از مشکلات حوزه سلامت استان عنوان کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که پزشکان عمومی و متخصص با دریافت امتیازهای ویژه برای حضور در مناطق دورافتاده ترغیب شوند.

خرّم تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی از مزیت‌های نسبی مرزی بودن و مرکزیت برای شمال‌غرب کشور در حوزه سلامت برخوردار است که باید از این مزیت‌ها مراقبت کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین پایش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال‌زایی را خواستار شد و افزود: دستگاه‌های مسؤول در استان پیگیری کنند که تسهیلات تبصره ۱۶ به معنای واقعی کلمه به اشتغال‌زایی منجر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});