• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست

  • کد خبر : 96486
  • 06 اسفند 1401 - 13:30
گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست
یاز اکو - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، تقی پورمحمودی از گرانی و کمبود نخ و مواد اولیه برای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند و قیمت ها را هر روز بالا می برند و این موجب فشار مضاعف به قالیبافان این صنعت شده است.

وی همکاری نکردن بانک های عامل برای پرداخت وام به قالیبافان را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بانک های عامل از پرداخت وام به این قشرامتناع نموده و در حال حاضر اتحادیه بخاطر همکاری نکردن بانک ها نمی تواند وام های ضروری برای قالیبافان پرداخت کند.

پورمحمودی تعداد قالیبافان بیمه شده را فقط ۲۸۰۲ نفر اعلام کرد و گفت : متأسفانه از سال ۹۲ بیمه تامین اجتماعی قالیبافان قطع شده است و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند بودجه ندارند و چندین بار در این خصوص نامه نگاری شده و وعده هایی داده شد اما تاکنون عملی نشده است و این بی مهری ها نسبت به قالیبافان خوی در حال حاضر ادامه دارد .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی با بیان اینکه در شهرستان خوی تعداد ۶ هزار ۳۰۰ کارگاه قالیبافی مشغول کارهستند، تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول فعالیت و تولید فرش دستباف هستند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خوی همچنین گفت: در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بیش از یک هزار کارگاه قالیبافی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند .

پورمحمودی با بیان اینکه فرش ماهی تولید خوی جزو برند معتبر جهانی است که ثبت جهانی شده است، تصریح کرد : مشکلات قالیبافان نیازمند رسیدگی است لذا ضروری است مسئولین یاری‌گر قالیبافان صنعت فرش دستباف خوی باشند .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});