• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

آذربایجان‌شرقی مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی است

  • کد خبر : 136814
  • 20 اسفند 1402 - 12:59
آذربایجان‌شرقی مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی است
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه این استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده است، گفت: تعداد ۳۰ دستگاه خدماتی و اجرایی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی این استان مسئولیت دارند که در قالب کمیته های ۱۲ گانه به ماموریت های خود عمل می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز یکشنبه، با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، افزود: بر همین اساس نوع و نحوه ماموریت های ستاد تسهیلات سفر نوروزی در استان ها نیز متفاوت تر از سال های قبل است تا مسافران و گردشگران نوروزی با کمترین مشکل و به راحتی از سفر خود لذت ببرند.

وی ایجاد امکانات و تمهیدات لازم در بخش خدمات، اطلاع رسانی و معرفی آذربایجان شرقی و نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی و واحدهای خدماتی را سه اصل مهم و محوری ستاد تسهیلات سفر نوروزی در استان برشمرد و اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی در این زمینه، بین بخش های مختلف همکاری های میراث فرهنگی با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و نیروی انتظامی تعریف شده است تا شاهد بروز کمترین مشکل در جریان سفرهای سال نو باشیم.

حمزه زاده نظارت بر اماکن اقامتی، واحدهای پذیرایی و خدماتی را یکی مهمترین برنامه های ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در استان عنوان کرد و ادامه داد: نظارت و بازرسی از این اماکن از چند روز قبل در سطح آذربایجان شرقی و در مجتمع های بین راهی، واحدهای اقامتی و سفره خانه های سنتی شروع شده است و در ایام تعطیلات نوروزی این نظارت ها شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی استانداردسازی واحدهای اقامتی را از جمله رئوس برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و یادآور شد: در این راستا تاکنون تعداد ۴۵ واحد اقامتی، پذیرایی و تفریحی استان استانداردسازی شده است.

حمزه زاده توجه به اسکان اضطراری و تجهیز اماکن پذیرایی و اقامتی را از جمله فعالیت های اخیر ستاد سفر استانی عنوان و اضافه کرد: با هماهنگی های به عمل آمده در صورت ضرورت و تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی از آموزش و پرورش آذربایجان شرقی کمک گرفته و تعدادی از مدارس را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می کنیم و در کنار آن ایجاد کمپ های ویژه در مساجد استان نیز تعریف شده است.

آذربایجان‌شرقی مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی استروستای صخره ای کندوان

وی با بیان اینکه معرفی مزیت ها و ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی از دستورکارهای مهم میراث فرهنگی در سال های اخیر است، گفت: این موضوع یکی از مهمترین و بزرگترین اقدامات در جهت افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی ورودی است که با رویکرد تهییج و ترغیب مردم برای سفر به آذربایجان شرقی برنامه های مختلف و متنوعی تدارک دیده شده است.

حمزه زاده حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه گذشته، همکاری با منطقه آزاد ارس و شهرداری تبریز، اجرای برنامه های فرهنگی در راستای معرفی داشته های گردشگری آذربایجان شرقی را از جمله مهمترین اقدامات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برشمرد که در جوار آن میراث ناملموس استان و نیز روستاهای هدف گردشگری برای بازدیدکنندگان معرفی گردید.

وی همکاری با رسانه های گروهی آذربایجان شرقی برای معرفی جاذبه های گردشگری را از برنامه های اولویت دار میراث فرهنگی دانست و گفت: در این راستا صدها گزارش، خبر و گزارش های تصویری از خبرگزاری ها و صدا و سیمای برای معرفی عناصر گردشگری آذربایجان شرقی منتشر و پخش شده است.

حمزه زاده با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی باید جزو مقاصد گردشگری مردم ایران زمین در فصول مختلف سال باشد، یادآور شد: این امر جز با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی و کمک رسانه های گروهی میسر نمی شود.

وی اجرای برنامه های متنوع و متناسب با ماه رمضان با همکاری شهرداری های استان، منطقه آزاد ارس، صدور مجوز برای برخی واحدهای تفریحی و اجرای برنامه های فرهنگی، شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای و تلاش برای رفع آنها، راه اندازی کمپین ۳۰۶۰ با هدف جلوگیری از بروز تصادفات جاده ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها و برپایی کمپ های ویژه در ورودی شهرها و تلاش برای کاهش تصادفات را از دیگر برنامه های مهم ستاد تسهیلات سفر نوروزی در آذربایجان شرقی بیان کرد.

حمزه زاده بازسازی سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی آذربایجان شرقی را از جمله اقدامات ستاد تسهیلات سفر نوروزی عنوان و اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سالجاری در این راستا افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر نوروزی آذربایجان شرقی به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان و مسافران نوروزی است، افزود: سامانه ۰۹۶۲۹ به عنوان پل ارتباطی آحاد مردم با حوزه گردشگری آماده دریافت شکایات، گزارش ها، انتقادات و پیشنهادات مردمی است.

بازارچه های صنایع دستی آذربایجان شرقی از اول فروردین فعال می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ایجاد مراکز اطلاع رسانی و برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات در تعداد ۷۰ نقطه آذربایجان شرقی و اغلب در ورودی شهرها را از دیگر فعالیت های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برشمرد و گفت: این بازارچه ها از اول تا ۱۵ فروردین ماه فعال خواهند بود.

حمزه زاده یادآور شد: بزرگترین بازارچه صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی در جوار مسجد تاریخی کبود تبریز از ۲۷ اسفند ماه جاری فعالیت خود را شروع می کند.

وی با اشاره به غنای فرهنگی و میراث تمدنی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۲۵ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آذربایجان‌شرقی مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی استکاروانسرای خواجه نظر در جلفا

حمزه زاده بازار مسقف و تاریخی تبریز، مجموعه کلیساهای سنت استپانوس و کاروانسراهای خواجه نظر جلفا، گویجه بل هریس و جمال آباد میانه را از آثار جهانی آذربایجان شرقی ثبت شده در یونسکو نام برد که هر کدام ظرفیت جذب هزاران گردشگر داخلی و خارجی را دارد.

وی از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز در پوشش اخبار حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قدردانی کرد و گفت: ایرنا بازوی توانای میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است که با انتشار انواع خبرها و گزارش ها، در حقیقت به عنوان مشاور امین برای این مجموعه عمل می کند.

حمزه زاده گفت: اخبار، گزارش ها و گزارش های تصویری ایرنا در توسعه فرهنگ گردشگری و نیز جلب و جذب مسافران داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم همکاری های متقابل روز به روز گسترش یافته و تقویت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});