• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

همکاری مشترک ترکیه و امارات، ۱۰۰ هزار شغل در ترکیه ایجاد می کند

  • کد خبر : 97267
  • 13 اسفند 1401 - 10:45
همکاری مشترک ترکیه و امارات، ۱۰۰ هزار شغل در ترکیه ایجاد می کند
یاز اکو - سانی بن احمد الزوودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی گفت: با امضای توافقنامه همکاری اقتصادی جامع با ترکیه، حدود 100 هزار شغل در اقتصاد ترکیه ایجاد می شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، آیین امضای توافقنامه همکاری اقتصادی جامع ترکیه و امارات با حضور عبدالله بن تاوک المری وزیر اقتصاد، زوودی وزیر تجارت خارجی و محمد مش وزیر بازرگانی ترکیه در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

این توافق ظرف یک سال اجرا می شود

زویودی با اشاره به اینکه توافقنامه امضا شده حدود ۲۵ هزار شغل در اقتصاد امارات و ۱۰۰ هزار شغل در اقتصاد ترکیه ایجاد می کند، اظهار داشت: این توافقنامه طی ۳ تا ۶ ماه پس از تصویب مراحل لازم الاجرا می شود و در مدت زمان مقرر یکسال اجرایی می شود.

از سوی دیگر مری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی اظهار داشت :دولت ابوظبی به همکاری با کشور ترکیه در زمینه اقتصادی برای یکپارچگی اقتصادی واقعی که انتظارات دو کشور را برآورده می کند، ادامه خواهد داد.

مری با اشاره به اینکه با امضای قرارداد مذکور مرحله جدیدی در روابط تاریخی دو کشور آغاز شده است، گفت: با توجه به نقش امارات و ترکیه در جریان تجارت بین‌الملل که پویاترین اقتصادهای جهان در منطقه هستند، این مشارکت با ترکیه به کل خاورمیانه و عموم مردم گسترش خواهد یافت و تأثیر مثبتی بر جریان تجارت جهانی خواهد داشت.

مری تصریح کرد: این توافق راه را برای ایجاد بستر جدیدی برای توسعه و پیشرفت منطقه ای در این مرحله که اقتصاد جهانی در حال عبور از یک نقطه عطف مهم است، هموار کرد.

حجم تجارت در ۵ سال آینده به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید

مری با بیان اینکه با این توافق، عوارض گمرکی محصولات غیرنفتی لغو و یا ۹۳ درصد کاهش می یابد، افزود: حجم تجارت دوجانبه ترکیه و امارات که در حال حاضر ۱۹ میلیارد دلار است تا ۵ سال آینده به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وزیر تجارت ترکیه نیز در بیانیه ای در حساب توییتر خود اعلام کرد: توافقنامه امضا شده در خدمت ،به حداکثر رساندن حجم تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه است.

گفته می شود حجم تجارت بین ترکیه و امارات در زمینه محصولات غیرنفتی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۵۰٫۴ میلیارد درهم (۱۳٫۷ میلیارد دلار) رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});