• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
تشریح مسمومیت دانش آموزان تبریزی از زبان مدیرکل مدیریت بحران استانداری؛

از علایم شبیه مسمومیت تا استرس و بار روانی

  • کد خبر : 97497
  • 14 اسفند 1401 - 17:00
از علایم شبیه مسمومیت تا استرس و بار روانی
یازاکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: گفتگویی که با دانش آموز مشکوک به مسمومیت هم داشتیم، مشاهده شد که حالات آنها به خاطر استرس بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریز بیدار؛ محمدباقر هنربر عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع مسمومیت دانش‌آموزان تبریزی گفت: هنوز مسمومیتی ثابت نشده و صرفا علائم آن گزارش می شود.

در مدرسه ستار داداشی جو روانی بود نه عامل شیمیایی

وی افزود: از مدرسه ای که مسمومیت گزارش شده بازدید داشتیم (مدرسه ستار داداشی) و چیزی نتوانستیم مشاهده کنیم و بیشتر جو روانی موجود و استرس باعث این اتفاقات است و عامل شیمیایی ندارد.

استرس بر دانش آموزان مشکوک حاکم بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: گفتگویی که با دانش آموز مشکوک به مسمومیت هم داشتیم، مشاهده شد که حالات آنها به خاطر استرس بود.

وی در خصوص دانش‌آموزان تحت نظر در تبریز گفت: ۴۰ نفر در اورژانس بیمارستان سینا و ۵ نفر در بیمارستان مردانی آذر تحت مراقبت هستند.

ابهام در ابعاد ماجرا

هنربر ضمن تاکید بر پیگیری موضوع و آماده باش بودن گفت: نوع اتفاق هنوز مشخص نیست که مثلاً حمله بیولوژیکی است یا خرابکاری و یا جو روانی. وجود ابهام در این موضوع هنوز نمی تواند قضیه را روشن کند.

دانش آموزان بستری تا شب ترخیص می شوند / بحران در کار نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود: تمامی دانش آموزان بستری شده صرفا برای مراقبت تحت نظر هستند و تا شب ترخیص می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در تعریف مدیریت بحران این مورد، بحران تعریف نشده اما چون اتفاقی خارج از روال است در فضای عمومی و جو رسانه‌ای این اتفاق بحران تلقی شده است.

هنربر تاکید کرد: در مدرسه ستار داداشی به هیچ وجه مسمومیت نداشتیم و بار روانی موضوع مطرح بود و بار روانی از استرس و نگرانی نشات گیرد.

وی گفت: منشا اتفاق مشخص نیست و علائم شبیه به مسمومیت است و فعلا امری مجهول است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});