• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی:

بهترینها را برای مسافران نوروزی رقم خواهیم زد

  • کد خبر : 97618
  • 15 اسفند 1401 - 11:30
بهترینها را برای مسافران نوروزی رقم خواهیم زد
یاز اکو - جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، همزمان با جلسه ویدیوکنفرانس ستاد سفرهای نوروزی کشور، با موضوع بررسی آخرین عملکرد اعضای شورا در خصوص تمهیدات و برنامه ها در راستای سفرهای نوروزی سال 1402به ریاست دکتر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورا و با حضور مدیران کل مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در استان در محل دفتر مدیریت این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، در ابتدای جلسه بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن بررسی اقدامات و فعالیتهای در دست انجام، پیرامون سفرهای نوروزی، برای رفع مشکلات جاده‌ای، ایجاد راهدارخانه‌های موقت، اطلاع رسانی‌های لازم افزود: ارائه آمار و اطلاعات روزانه، آماده‌سازی پایانه‌ها، آماده‌سازی فرودگاه و … برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

وی افزود: پلیس راه نیز ملزم شده نظارت و حضور فیزیکی بیشتری را به ویژه در محور‌های پرتردد و کوهستانی استان داشته باشد و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت به دقت مورد بازرسی و ارزیابی قرار بگیرند و کالیبره شوند تا کار خود را برای سفر‌های نوروزی به درستی انجام دهند.

بخشی زاده در ادامه افزود: نگاه ویژه عملیاتی به مقوله ایمنی در جاده های استان منجر به حصول دستاوردها و دیدگاه های جدیدی در عرصه ایمنی می گردد که تحقق این امر در نوروز ۱۴۰۲ در کاهش تلفات جاده ای با الگو قراردادن روشهای صحیح نگهداری و بهره برداری از جاده ها مورد توجه و رویکرد جدی است.

وی اضافه کرد : بکارگیری سامانه های هوشمند در سیستم های حمل ونقل منجر به بهبود عملکرد ، افزایش سطح ایمنی تردد در سفر ، روان سازی جریان ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات برای کاربران به ویژه رانندگان شده است.

ایشان درباره برنامه‌های راه و شهرسازی برای اسکان مسافران نوروزی اظهارکرد: سازمان میراث فرهنگی و ارگان‌های دیگر متولی اسکان مسافران هستند و اداره کل راه و شهرسازی در راهدارخانه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمازخانه‌های بین راهی، مجتمع‌های رفاهی بازدیدهای دورهای مستمر انجام می‌شود تا به دلیل کوهستانی بودن استان در صورت بارندگی و در راه ماندن مسافران، امدادرسانی و اسکان آنها انجام شود.

در ادامه این جلسه اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان درجلسه شورای هماهنگی استان گفت: در نوروز پیش رو باید شاهد هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی برای برقراری سفری ایمن باشیم.

وی اظهار داشت: اقدامات انجام یافته برای افزایش ایمنی حمل ونقل جاده ای مسافران در این ایام را نظارت برعملکرد مدیران فنی شرکتها در اعمال جدیت در خصوص کنترل اجزای فنی ناوگان، کنترل ساعات کار مجاز رانندگان مسافری، هماهنگی با اورژانس و هلال احمر برای آماده سازی وارائه خدمات در پایگاههای امداد و نجات جاده ای، ممنوعیت حمل محمولات ترافیکی درجاده هاوآمادگی سامانه های نظارتی وثبت تخلفات درمحورهای استان برای انجام کنترل ناوگان جاده ای بیان کرد.

ایشان با اشاره به آماده باش تمامی دستگاه های خدمات رسان افزود: راهداری اقدامات خوبی را برای آشکارسازی نقاط پرحادثه استان انجام داده است اما دیگر دستگاه های خدمات رسان همچون اورژانس، پلیس راه و هلال احمر به کمک راهداری آمده و با حضور در نقاط پرحادثه ای که هنوز آشکارسازی نشده اند، مسافران را نسبت به خطرهای احتمالی آگاه سازند.

علیزاده خاطر نشان ساخت: به منظور ارتقاء سطح ایمنی ؛ نظارت و کنترل در سطح محورهای استان و همچنین انجام به موقع و سریع در عملیات راهداری فعالیتهای گسترده ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اجرا دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});