• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ اعلام نتایج نیمه تیرماه

  • کد خبر : 97872
  • 16 اسفند 1401 - 20:30
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ اعلام نتایج نیمه تیرماه
یازاکو - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که ۲۶۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند، از اعلام نتیجه نهایی این آزمون در نیمه تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا؛ صادق ستاری‌فرد در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما با بیان این که در حال حاضر آموزش و پرورش با چالش نیروی انسانی مواجه است، اظهار کرد: در سال آینده  ۸۴ هزار نفر و امسال ۷۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و با سونامی بازنشستگی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ هزار معلم بازنشسته در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، افزود: برای جذب نیرو دو مسیر داریم که یکی از مسیرها دانشگاه فرهنگیان است و در این راستا زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را توسعه دادیم و به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۴۱۸ هزار متر مربع فضای آموزشی و خوابگاهی اضافه شد و روش دیگر آزمون استخدامی است که مبتنی بر اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از طریق آزمون استخدامی معلمان کارآزموده را برای شغل معلمی جذب کنیم، گفت: از دهم اسفند ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد و تا امروز ۲۶۳ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که صرفا شغل آموزگاری و آموزگار مدارس ابتدایی استثنایی است.
وی با اشاره به انجام تغییرات در فرایند آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: مواد و منابع آزمونی اعلام شد که این منابع و مواد آزمونی بومی سازی و شفاف شد تا به کمک معلم بیاید و در حیطه‌های دانشی و ارزشی معلم را بسنجد که می‌توان به راهنمای معلم در دوره ابتدایی، کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران اثر شهید مطهری، کتاب همرزمان حسینی یا طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم اشاره کرد. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تمام کسانی که دغدغه شغل معلمی دارند دعوت کرد تا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و با گستره فضای رقابتی، داوطلبانی بهتری جذب این وزارتخانه شوند و افزود: حوزه ارزیابی و مصاحبه نیز در این آزمون شفاف سازی شد و بازه متناسبی را برای گزینش در نظر گرفتیم که حدود ۴ ماهه است؛ همچنین دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان شامل یک دوره صد روزه و یک سال دوره ضمن خدمت پیش‌بینی شد ضمن اینکه در پایه دوره مهارت آموزی، آزمون اصلح نیز گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط ورود را تسهیل کردیم اما شرایط پذیرش در آزمون سخت دیده شد، گفت: گستره رشته‌های آزمون استخدامی را توسعه دادیم و این در حالیست که قبلا چند رشته محدود بود و رقابت پذیری را کمرنگ می‌کرد و ۷۰ درصد داوطلبان از دانشگاه های غیرتراز بودند.
ستاری‌فرد ادامه داد: رشته‌ها شرکت در آزمون در سه دسته علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه پیش‌بینی شد و  افرادی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده یا فارغ التحصیلان حوزه علمیه می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. همکارانی که در مدارس دولتی، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی و مدارس غیردولتی کار می‌کنند می‌توانند مبتنی بر شرایط  در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی است، اضافه کرد: اگر نیاز بود مهلت ثبت‌نام در آزمون تمدید می شود. همچنین آزمون ۸ اردیبهشت برگزار می شود و آخر اردیبهشت نتایج اولیه اعلام می‌شود و از اول خرداد مصاحبه و ساز و کار ارزیابی آغاز می‌شود.  آزمون کتبی ۴۰۰ از هزار و مصاحبه و ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز از هزار دارد. ضمن اینکه بازه زمانی مصاحبه ۴۰ روزه است و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیمه تیرماه اعلام می‌شود، افزود: دوره مهارت آموزی تا اواخر شهریور است و دوره مجازی نیز در بازه ارزیابی تکمیلی پیش‌بینی شده است و ان شاءالله پذیرفته شدگان نهایی ازاول مهر وارد کلاس درس می‌شوند و دوره مهارت آموزی هم ادامه دارد. 
وی با تأکید بر اینکه ضرایب آزمونی تغییر کرد و ۴۰ درصد به آزمون کتبی و ۶۰ درصد به مصاحبه اختصاص دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم آن افرادی که شایستگی لازم را دارند شناسایی کنیم. فرایند و سازوکار منسجم و مدون را برای ارزیابی پیش بینی کردیم و افراد به صورت پیمانی جذب می شوند و صورت حکم کارگزینی منوط به نظر گزینش است. 

ستاری‌فرد در پایان به موضوع فوق‌العاده ویژه معلمی اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت و مجلس کمک کنند تا موضوع فوق العاده ویژه معلمی به سرانجام برسد. معلمی را به عنوان شغل تعریف نمی کنیم  بلکه هنر است و کسی که روحیه ایثار، از خودگذشتگی و عشق به تدریس دارد باید در این حرفه فعالیت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});