• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ترکیه، ترانزیت کالاهای غربی به روسیه را متوقف کرد

  • کد خبر : 98860
  • 26 اسفند 1401 - 23:00
ترکیه، ترانزیت کالاهای غربی به روسیه را متوقف کرد
یازاکو - روزنامه تجاری روسی کومرسانت روز پنجشنبه به نقل از مدیران شرکت های لجستیکی روسیه گزارش داد: به نظر می رسد ترکیه ترانزیت کالاهای تحریم شده از طریق خاک خود به روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح کامرسانت گزارش داد: چندین مدیر در اوایل این هفته خبردادند، مقامات گمرک ترکیه اظهارنامه های که شامل کد گمرکی اقلامی در فهرست کالاهای تحریم شده اتحادیه اروپا را، رد کرده اند.

 

مدیران اجرایی گفتند: مقامات گمرک ترکیه به دستور دولت برای توقف ترانزیت استناد کرده اند، اما هیچ اعلام رسمی و دولتی مبنی بر تغییر در سیاست ترانزیت ترکیه در مورد کالاهایی که به روسیه یا بلاروس می روند، وجود نداشته است.

کومرسانت همچنین به برخی از مدیران لجستیک اشاره کرد که گفتند محدودیت های گسترده تری برای ترانزیت کالا به مقصد روسیه و بلاروس از طریق ترکیه وجود دارد و تنها صادرات کالاهای تولید ترکیه مجاز است.

 

یوری داور گفت: «مقامات گمرک ترکیه در شب ۶-۷ مارس شروع به رد اظهارنامه ترانزیت برای کالاهایی کردند که در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند و به خاک روسیه و جمهوری بلاروس منتقل می شوند.

 

 

ترکیه سال گذشته به عنوان یک مرکز اصلی برای حمل و نقل کالاهای غربی به روسیه و برای صادرات محصولات تحت پوشش چند میلیارد دلاری “واردات موازی” روسیه ظاهر شد.

 

 

این روزنامه روسی می‌گوید: در حالی که واردات این کالاها به طور کامل متوقف نمی‌شود، اما قیمت آنها افزایش می‌یابد.

 

 

به گفته شرکای ترکیه ای واردکنندگان روسی، این تحولات به فشار اتحادیه اروپا مربوط می شود.

یولیا شلنسکایا، رئیس گمرک و کارگزار لجستیک KBT به یک روزنامه روسی گفت که در پیام طرف ترکیه ای آنها آمده است: “هیچ محدودیت قانونی برای ترانزیت به روسیه وجود ندارد. با این حال، موانعی در سطح سیستم الکترونیکی وجود دارد. ما به‌عنوان دلال گمرک در تلاش هستیم تا با دفتر نمایندگی وزارت گمرک گفت‌وگو کنیم، اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});