• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
استاندار:

کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی خود اقدام کنند

  • کد خبر : 57217
  • 17 فروردین 1401 - 17:20
کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی خود اقدام کنند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان استان باید نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی خود در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و هرگونه مشکل در تداخل پلاکات اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم در جلسه قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی استان، با اشاره به پیگیری وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و کشور برای راه اندازی این قرارگاه، گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی یک اقدام بسیار خوبی در راستای تثبیت مالکیت دولت در اراضی و منابع طبیعی خود بوده و با تعیین حد و حدود اراضی ملی می‌توان تعارض افراد سودجو به این اراضی را به راحتی شناسایی کرد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص مزیت صدور سند برای اراضی کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و سریع قانون جامع حدنگار و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی موجب می‌شود تا یک مدیریت مناسبی برای حفظ زمین، آب، خاک و افزایش امنیت غذایی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی باعث می‌شود تا کشاورزان یک سند قانونی در دست داشته باشند و بتوانند از آن برای دریافت وام و سایر نیازهای خود استفاده کنند.

خرّم تاکید کرد: اجرای این طرح و صدور اسناد مالکیت کشاورزی نیازمند یک کار فرهنگی و توجیهی برای ترغیب کشاورزان بوده و در این راستا، شوراها و دهیاران روستاها می‌توانند به ترغیب و آگاه‌سازی کشاورزان کمک کنند.

وی گفت: تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مجموعه اراضی کشاورزی یک سم مهلکی است که در اطراف روستاها و اراضی مرغوب که گاه هم اراضی آبی را شامل می‌شوند، به راحتی قابل رویت هستند. اراضی یکپارچه‌ای که بین وراث تقسیم شده و یا اراضی که به جای کشاورزی محل ساخت و ساز می‌شوند، زمین خواری و کوه خواری‌هایی که انجام می‌گیرد، به بخش کشاورزی منطقه آسیب زده و آینده کشاورزی را به شدت تهدید می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری از چندین سال گذشته به موضوع زمین خواری و تغییرکاربری‌ها اشاره کرده و مورد تذکر جدی داده بودند که پس از آن، مقامات قضایی به صورت جدی تر وارد عمل شدند اما صرف برخورد جدی آنچنان که باید نتوانسته که یک اقدام پیشگیرانه و تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم بکارگیری اراده ملی جهت مقابله با تخلفات امور اراضی، ادامه داد: سازمان‌های دارای مسئولیت و حتی سازمان‌های غیر ذی ربط در راستای تثبیت اراضی باید به صورت یک مجموعه فعالیت کنند.

وی گفت: می‌توان بین سه نهاد استانداری، جهادکشاورزی و مقامات قضایی یک تفاهم نامه منعقد کرد و با همکاری و همفکری سایر نهادها، یک کار نو و همتی مثال زدنی در راستای تثبیت اراضی کشاورزی و صدور سند برای آن‌ها انجام داد؛ تفاهم نامه‌ای که الزامات مطرح شده در آن برای اجرا به تمامی فرمانداران و مسئولان شهرستانی و حتی دهیاری و شوراهای روستاها ابلاغ شود تا به عنوان یک حرکت جهادی بتوانیم تمامی املاک زراعی استان را یکپارچه سازی کرده و از تخریب بیشتر آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان این‌که اگر خود کشاورزان پیشقدم این طرح شوند، سرعت اجرای کار بالا خواهد رفت، گفت: اقدامات مهمی در حوزه امور اراضی استان انجام می‌گیرد و صدور سند برای ۹۸ درصد از اراضی ملی استان یک کار ارزشمندی بوده و از تمامی افرادی که در این راستا تلاش کردند، کمال تقدیر را داریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});