• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

مجموعه گنجینه فرش شهرداری تبریز منتشر شد

  • کد خبر : 99054
  • 28 اسفند 1401 - 21:00
مجموعه گنجینه فرش شهرداری تبریز منتشر شد
یازاکو - مجموعه " گنجینه فرش شهرداری تبریز"  با پژوهش و تألیف جعفر مهرخانی و ترجمه انگلیسی مهراب محرابی‌نیا به صورت دوزبانه فارسی-انگلیسی، توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز انتشار یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا؛ مجموعه ” گنجینه فرش شهرداری تبریز”  با پژوهش و تألیف جعفر مهرخانی و ترجمه انگلیسی مهراب محرابی‌نیا به صورت دوزبانه فارسی-انگلیسی، توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز انتشار یافت.

مجموعه “گنجینه فرش شهرداری تبریز” کتابی مصور در رابطه با معرفی قالی‌های موجود در تالار فرش عمارت ساعت شهرداری تبریز و اسناد و قرارداد سفارش بافت قالی‌های موجود در موزه شهر و شهرداری تبریز است که طرح و نقش هر یک از قالی‌ها و اساتید طراح آن‌ها نیز معرفی شده است.  

تالار فرش عمارت ساعت، ۹ تخته فرش نفیس و قدیمی دارد که بنابر اسناد موجود در سازمان اسناد کشور، این فرش‌ها در شعبه کرمان شرکت سهامی فرش ایران بافته شده است. طراحان این فرش‌ها علیمحمد کاشانی، علیرضا مایل  و محمدعلی شاهرخی بودند که در سال ۱۳۲۰ کار بافت آن‌ها تمام و به شهرداری تبریز تبریز تحویل داده شده است. هم‌چنین تاریخ بافت این فرش‌ها نیز در گوشه‌ای از این آثار تاریخی درج شده است.

این اثر نفیس با حمایت یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز به صورت رنگی انتشار یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این مجموعه نفیس در ۴۴ صفحه رنگی به صورت مصور و دوزبانه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});