• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

امسال ۵۸ هزار و ۶۲۱ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد

  • کد خبر : 99081
  • 29 اسفند 1401 - 10:15
امسال ۵۸ هزار و ۶۲۱ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: براساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال تاکنون ۵۸ هزار و ۶۲۱ شغل جدید ایجاد شده است که تحقق ۱۲۸ درصدی برنامه اشتغال استان را در سال جاری نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم در هفدهمین و آخرین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با وجود اینکه امسال بانک‌ها از نظر منابع دچار مشکل بودند اما با همکاری و همدلی، عملکرد خوبی در حوزه اشتغال داشتند که نتیجه آن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف بود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات باید منجر به خودکفایی و اشتغال پایدار شود، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید نحوه هزینه‌کرد این تسهیلات را رصد کنند تا در امور غیرمرتبط هزینه نشود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در حوزه اشتغال، گفت: اقدامات و برنامه‌های اشتغال‌زایی در سال جدید هم باید با جدیت ادامه یافته و تلاش شود تا نتیجه این اقدامات منجر به اشتغال پایدار شود.

خرّم اظهار داشت: در صورتی که هر یک از متقاضیان تسهیلات می‌توانند کسب‌وکار خود را توسعه دهند مجددا تسهیلاتی برای آنها فراهم شود و الگوسازی از نحوه فعالیت آنان جزو رسالت‌های کمیته اشتغال استان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به رشد شاخص‌های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال رشد اقتصادی نزدیک به ۶ درصد را تجربه کردیم و به‌رغم فرازوفرودهای بسیار و مولفه‌های تهدیدآمیز اقتصادی، تولید ناخالص استان نیز در وضعیت مناسبی قرار گرفت که این موفقیت حاصل زحمات همه بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است.

حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان در سال جاری ۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر بود افزود: تعهد اشتغال استان برای سال جدید، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});