• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

بحران موجود در حوزه آب بحران مصرف است

  • کد خبر : 99260
  • 03 فروردین 1402 - 10:30
بحران موجود در حوزه آب بحران مصرف است
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: بحرانی که امروزه در حوزه آب وجود دارد در واقع بحران مصرف در بخش های شهری، صنعتی و به ویژه کشاورزی است که باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد خانی اظهار کرد: مصرف بی رویه آب شیرین در بخش های مختلف، موجب افزایش آبهای شور شده در نتیجه حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی کاهش می‌یابد و این اراضی تبدیل به زمین‌های شور و غیر قابل کشت می شوند.

وی اضافه کرد: تبدیل آب‌های شور به شیرین به دلیل هزینه زیاد مقرون‌ به‌صرفه نبوده از این جهت باید با استمرار صرفه‌جویی عمومی، برنامه‌ریزی دقیق، استفاده بهینه از آب، جلوگیری از هدر رفتن منابع موجود، تصفیه مجدد پساب‌ها و به‌کارگیری مجدد آن‌ها کمبود آب را جبران کرد.

خانی گفت: کشور ما یکی از کشورهای کم آب و خشک با منابع آب محدود است و حجم نزولات جوی نسبت به متوسط جهانی کمتر از یک سوم است از این رو باید کمبود آب را جدی گرفته و مصرف بهینه آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: دوم فروردین که به عنوان روز جهانی آب نام گذاری شده، فرصتی برای یادآوری چالش پیش روی جامعه بشری در قرن حاضر هست و همه کشورها باید سهم خود را در رفع این چالش به نحو مطلوبی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: توجه به اهمیت مدیریت منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمامی سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی از جمله شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی است تا همچنان شاهد امکان بهره مندی از آب شرب پایدار در استان باشیم و امیدوارم با توجه به بروز خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش میزان بارندگی ها در سالجاری، مردم استان مقوله «مصرف بهینه آب» را بیشتر از هر زمانی جدی بگیرند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});