• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

سیستم شهرداری بسیار سنتی و قدیمی بود

  • کد خبر : 9954
  • 17 فروردین 1400 - 12:00
سیستم شهرداری بسیار سنتی و قدیمی بود
یاز اکو - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر، از اختیار چندانی برخوردار نیستند، گفت: سیستم بودجه‌بندی شهرداری بسیار سنتی و قدیمی بود.

محمدباقر بهشتی در گفتگو با خبرنگار یاز اکو در خصوص علت عدم حضور خود در شورای ششم گفت: من امسال از دانشگاه هم بازنشست شدم و حالا بهتر است در شورای شهر هم فضا را برای حضور جوان‌ترها باز کنم.

او ادامه داد: این روزها بسیار خسته‌ام. چهل شبانه‌روز بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ را بررسی کرده و روی آن کار کرده‌ام چرا که سیستم شهرداری بسیار سنتی و قدیمی بود و توان کارشناسی در چنین سیستمی فشار زیادی را متحمل می‌شود.

بهشتی با تاکید بر اینکه امیدوارم در شورای ششم افراد کاربلد و سالم روی کار بیابند، می‌گوید: اعضای شورای فعلی که برای دور بعد ثبت نام نکرده‌اند افرادی موثر و مفید بودند و یادگارهای اساسی برای شهر به جا گذاشته‌اند که از جمله آن می‌توان به تدوین سند چشم‌انداز و حذف روش‌های سنتی بودجه‌نویسی اشاره کرد.

اختیارات شوراها محدود است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، وظایف شوراها مشخص شده و اختیارات محدودی به شورای شهر داده شده است.

محمدباقر بهشتی اظهار کرد: منتقدان و کاندیداهای شورای ششم بدانند که بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، وظایف شوراها مشخص شده و اختیارات محدودی به شورای شهر داده شده است.

او ادامه داد: برخی همکاران، شورای شهر را پارلمان شهری می‌نامند اما این درست نیست. نکته‌ی اساسی قانون شوراها این‌است که فقط شهردار را انتخاب می‌کند اما برای مدیران از شورا رای اعتماد نمی‌گیرد و این ضعف قانون شوراها است.

بهشتی که در دوره های اول و پنجم شورا حضور داشته است، گفت: قانون شوراها باید اصلاح شود و اگر ۱۳ عضو داریم، تبریز به ۱۳ منطقه تبدیل شود و هر منطقه نماینده خود را داشته باشد. اختیارات شورای شهر نیز باید با اسم ‌آن برابر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});