• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

۱۲هزار هکتار اراضی ملی در اسکو خلع ید شد

  • کد خبر : 9966
  • 17 فروردین 1400 - 12:15
۱۲هزار هکتار اراضی ملی در اسکو خلع ید شد
یاز اکو - فرماندار اسکو با اشاره به تنظیم ۱۸۲ شکواییه تصرف اراضی ملی در این شهرستان در سال گذشته، گفت: نزدیک به ۱۲ هزار هکتار از متصرفات غیر قانونی خلع ید شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بابک رضی منش، روز سه شنبه در جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی، افزود: ۷۲ فقره پرونده اعتراضی به آرای صادره در مرکز آذربایجان شرقی تشکیل شده که از این تعداد نیز ۶۳ هکتار از اراضی خلع ید شد.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی و پشتیبانی تمام ادارات شهرستان برای تحقق جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز در حوزه کشاورزی، گفت: با تلاش جهاد کشاورزی شهرستان  تعداد ۱۸۰ پرونده تغییرکاربری در سال ۹۹ اعم از تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ در محاکم قضایی شهرستان تشکیل شده که با پیگیری صورت گرفته و همکاری تنگاتنگ دادگستری شهرستان ۲۰ هزار مترمربع از اراضی تغییر کاربری شده به وضعیت سابق اعاده شد.

رضی منش با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز موجب هدر رفت سرمایه اشخاص و سرمایه های ملی است افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زارعی و باغی یکی از اصلی ترین اولویت های شهرستان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.  

وی گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان مکلف هستند برنامهمدون و نقشه راه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ۱۴۰۰ تهیه کنند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرداری ها و دهیاری ها باید مسوولیت خود در قبال ایجاد و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز را بپذیرد بر این اساس با حساسیت و دقت، مسوولیت تمام دستگاه‌ها ذی مدخل در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز مطالبه خواهد شد و با اداراتی که در این خصوص سهل انگاری و قصور کنند برخورد جدی می شود.

فرماندار اسکو با بیان اینکه برخورد قاطع با قانون گریزان، زمین خوران و متصرفان اراضی ملی باید به رویکرد غالب مسوولان شهرستان تبدیل شود، افزود: با تقویت نظارت و کنترل اجازه تعرض به حقوق مردم و دولت به اشخاص فرصت طلب و سودجو داده نمی شود.

رضی منش همچنین با اشاره به رفع تصرفات صورت گرفته به میزان تقریبی ۱۶۷ هزار مترمربع با ارزش ریالی ۱۶۵ میلیارد ریال از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو در یک سال گذشته، افزود: انتظار می رود با پیگیری های جدی و مستمر نسبت به حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در قالب گشت های حفاظتی اقدام و نسبت به رفع تصرف و خلع ید از بقیه تصرفات صورت گرفته اقدامات حقوقی لازم صورت گیرد.

وی، اولویت اصلی اداره راه و شهرسازی شهرستان در سال ۱۴۰۰ را تثبیت اسناد مالکیت اراضی دولتی در قالب ثبت در شبکه ملی موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها (شمیم) و شناسایی تصرفات سطح شهرستان دانست و افزود: لازم است با یک برنامه زمانبندی دقیق پرونده تمام تصرفات غیرقانونی پیگیری و تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});