• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

وزیر خارجه ترکیه خواستار افتتاح کریدور زنگزور شد

  • کد خبر : 68225
  • 07 تیر 1401 - 8:45
وزیر خارجه ترکیه خواستار افتتاح کریدور زنگزور شد
یاز اکو_مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر اهمیت افتتاح کریدور زنگزور که آذربایجان و نخجوان را به هم متصل می کند ، گفت: رویدادهای پس از جنگ روسیه و اوکراین بار دیگر اهمیت خطوط حمل و نقل پایدار را ثابت کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وی پس از نشست سه جانبه در ۲۷ ژوئن در باکو گفت: افتتاح ارتباطات جدید تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و از این نظر، ترکیه از روند رشد روابط بین آذربایجان و ارمنستان حمایت می کند.

چاووش اوغلو گفت: ما با جدیت از کریدور زنگزور که مناطق غربی آذربایجان و نخجوان را به هم متصل می کند، حمایت می کنیم و انتظار داریم این کریدور هر چه زودتر افتتاح شود.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه، آذربایجان و قزاقستان در بسیاری از بسترهای بین المللی با یکدیگر همکاری نزدیک دارند، گفت: این همکاری ها با توجه به چالش های موجود در منطقه اهمیت بیشتری یافته است.

وی گفت:«این تحولات فرصت هایی را به ارمغان می آورد بنابراین، هدف ما ارزیابی این فرصت ها به نفع کشورها و منطقه است.

چاووش اوغلو با اشاره به مشکلات تجارت غلات که به دلیل جنگ اوکراین و روسیه به وجود آمد، گفت: ترکیه تلاش زیادی برای حل این مشکل باهمکاری سازمان ملل انجام می دهد.

وی گفت: ما یک بار دیگر دیدیم که خطوط حمل و نقل پایدار و ایمن در این بحران چقدر اهمیت دارند. بنابراین کشورهای منطقه باید ظرفیت ملی و منطقه ای خود را افزایش دهند.

وی افزود:ما سرمایه گذاری های مهمی در این مسیر انجام داده ایم و به آن ادامه می دهیم. 

چاووش اوغلو گفت: پروژه هایی مانند خط آهن باکو- تفلیس- قارص، خط لوله باکو- تفلیس- جیهان و تاناپ چهره منطقه ما را تغییر داده است.

وی پروژه های اجرا شده توسط ترکیه مانند مارماری، پل یاووز سلطان سلیم و پل چاناکاله ۱۹۱۵ را یادآور شد و گفت: «ما به همکاری با وزارتخانه های حمل و نقل خود در این قالب برای توسعه بیشتر کریدور میانی ادامه خواهیم داد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});