• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

نیاز ۱۰۵ میلیارد تومانی برای اتمام شبکه‌های آبیاری غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 17207
  • 11 خرداد 1400 - 14:15
نیاز ۱۰۵ میلیارد تومانی برای اتمام شبکه‌های آبیاری غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اتمام کامل طرح ملی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی، ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، علی مراد اکبری در نشست بررسی مسائل مربوط به شبکه‌های آبیاری پس از بازدید پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور اظهار کرد: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار است.

وی ضمن برشمردن دیگر اهداف این طرح، خاطر نشان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تاسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

اکبری با بیان این‌که سطح ابلاغی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در آذربایجان شرقی ۱۹ هزار و ۸۴۰ هکتار است، افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در استان، ۹۸ درصد بوده که با اجرای کامل طرح‌های انجام شده، حدود ۱۱۸ هزار و ۵۱۶ تن بر میزان تولیدات استان اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که با تامین منابع می‌توان تا ۱۵ تیرماه پروژه را در آذربایجان شرقی تکمیل کرده و ارائه داد، گفت: برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی برای تکمیل و بهره برداری ۱۰ هزار هکتار از باقی مانده طرح اندیشیده شده که با بهره برداری از آن، شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که در این جلسه مقرر شده تا ۱۰ هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری باقی مانده پروژه با تزریق اعتبار مورد نیاز تا ۱۵ تیرماه آماده افتتاح شود، گفت: این شبکه‌ها شامل ۷۲۹۰ هکتار از پایاب سد خداآفرین، ۱۰۰۰ هکتار از شبکه‌های یکانات، ۷۵۰ هکتار از شبکه‌های حاشیه رود ارس و ۱۰۰۰ هکتار نیز از منطقه سیه رود می‌شوند.

در بازدید از پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در شهرستان‌های جلفا و مرند علیرضا اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی کشور ، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و ابوالحسنی مدیرکل دفتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});