• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

پیش‌بینی‌ ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲: رمزارزها محبوب‌تر خواهند شد/ تقاضای انرژی دو برابر خواهد شد و باید به انرژی هسته ای فکر کرد

  • کد خبر : 45606
  • 18 دی 1400 - 19:20
پیش‌بینی‌ ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲: رمزارزها محبوب‌تر خواهند شد/ تقاضای انرژی دو برابر خواهد شد و باید به انرژی هسته ای فکر کرد
یاز اکو - ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از شناخته شده‌ترین ثروتمندان جهان در جریان یک سخنرانی پیش‌بینی‌های خود را برای سال ۲۰۲۲ مطرح کرد. او در این سخنرانی شماری از مسائلی را که به اعتقادش در سال ۲۰۲۲ میلادی مطرح خواهند شد، مورد بحث و تحلیل قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شفقنا و به نقل از نشریه مارکا؛ ایلان ماسک پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای برای سال ۲۰۲۲ انجام داده است. او پیش‌بینی کرده که ارزهای رمزپایه یا همان رمزارزها در سال ۲۰۲۲ در جهان محبوب‌تر خواهند شد. ماسک هم‌چنین معتقد است که این ارزهای رمزگذاری‌شده قابل اعتمادتر از ارزهای معمولی هستند- و دلیلش هم این که این ارزها توسط یک شبکه کنترل می‌شوند.

ایلان ماسک با اشاره به این که «در دنیای امروز چند الیگارشی بازار ارز و پایه‌های پول را کنترل می‌کنند»؛ یک بار دیگر بر قابل اعتماد بودن ارزهای رمزگذاری‌شده تاکید کرد.

از نظر مدیرعامل تسلا «افزایش تقاضا در زمینه انرژی یکی دیگر از مشکلات احتمالی دنیا در سال جاری خواهد بود». او پیش‌بینی کرد که تقاضای انرژی در چند سال آینده دو برابر خواهد شد و بنابراین دنیا باید به جایگزین‌هایی مانند انرژی هسته‌ای- که در حال حاضر نیز در حال بررسی هستند- بیشتر فکر کند.

ایلان ماسک می‌گوید که «مواد مخدر نیز از موضوعات مهم و جنجالی ۲۰۲۲ خواهد بود». او البته ادعا می‌کند که «جامعه و سیستم‌های قانونی کشورهای مختلف در طول سال ۲۰۲۲ با مصرف داروهای روانگردان راحت‌تر کنار خواهند آمد».

ایلان ماسک هم‌چنین با برجسته کردن نقش و اهمیت فناوری ارتباطی استارلینک خود در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۲ اینترنت ماهواره‌ای دسترسی مردم مناطق روستایی به اینترنت پرسرعت را ممکن خواهد کرد».

اما مهم‌ترین پیش‌بینی ایلان ماسک در روزهای اخیر را می‌توان پیش‌بینی توئیتری بدبینانه او در زمینه وضعیت اقتصادی سال ۲۰۲۲ عنوان کرد- که گفته در سال آینده شاهد یک بحران اقتصادی و مالی در جهان خواهیم بود. ماسک البته از ذکر هر گونه جزئیاتی درباره این پیش‌بینی خودداری کرد!

پیش‌بینی بدبینانه ایلان ماسک در پاسخ توییت یکی از نویسندگان وال‌استریت ژورنال به نام کریستوفر میمز درباره شرکت‌های استارت‌آپ- و این‌که کدام یک از استارت‌آپ‌ها تا پنج سال دیگر در بازار دوام خواهند آورد- مطرح شد. ماسک در پاسخ توئیت این نویسنده نوشته: «تنها می‌توانم در این حد بگویم که پیش‌بینی اقتصاد کلان چالش‌برانگیز است. ولی به هر حال حس درونی من خبر از یک رکود اقتصادی محسوس تا حوالی بهار یا تابستان ۲۰۲۲ می‌دهد. البته با این توضیح که این رکود بیشتر از سال ۲۰۲۳ طول نخواهد کشید».

ایلان ماسک هم‌چنین با تمسک به تجارب تاریخی و رجوع به اتفاقات گذشته گفت که «شمار افراد یا شرکت‌هایی که خواهند توانست رکود بعدی را به خیر بگذرانند، زیاد نخواهد بود».

پیش‌بینی ایلان ماسک با این که شواهد زیادی در تایید آن وجود ندارد، اما در روزهای گذشته فضای مجازی را تحت تأثیر قرار داده است.

حتی برخی از کارشناسان مالی بر این باورند که رکود اقتصادی مورد اشاره ایلان ماسک با فروش یک‌جا و ارزان سهام‌ها در بازار بورس و سه آمریکا تا چند وقت دیگر آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});