• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

نماینده مجلس: آقای رئیسی مراقب باشید که بانک‌ها زمینتان نزنند

  • کد خبر : 27103
  • 30 مرداد 1400 - 12:33
نماینده مجلس: آقای رئیسی مراقب باشید که بانک‌ها زمینتان نزنند
یاز اکو - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تورم در ایران دو ریشه اصلی دارد یکی کسری بودجه و دوم بی‌انضباطی شدید حاکم بر بانک‌هاست. در برنامه‌های شما راجع به بانک‌ها چیزی نیست. امروز بانک‌های خصوصی ریشه اقتصاد ایران را می‌خشکانند. برنامه رئیس‌جمهور منتخب چیست؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت، در صحن علنی مجلس اظهار کرد: با اظهار قدرشناسی و تکریم نسبت به ملت بزرگ ایران که در انتخابات گذشته رئیس‌جمهور منتخب خود را انتخاب کردند. من از آقای رئیسی تشکر می‌کنم به خاطر مطالب خوبی که مطرح کردند و در شروع این جلسه خطوط کلی دولت خود را با نمایندگان مردم در میان گذاشتند. به حمدالله در مهلتی که باید، کابینه معرفی شد و ما امروز در شرایطی هستیم که باید نسبت به کابینه ایشان اظهارنظر کنیم.

دولت باید یک برنامه کامل منسجم ارائه کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق مواد ۲۰۳ و ۲۰۴ آیین‌نامه راجع به این قسمت صحبت شد. ما راجع به تک تک وزرا امروز صحبت نمی‌کنیم. قضاوت در مورد فرد، فرد وزاری محترم پیشنهادی در جای خود مطرح می‌شود. برای حضور افراد جوان و مصمم و با نشاط از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم؛ کابینه مورد قبول و مورد حمایتی است. اما بحث من به برنامه معطوف است. آنچه که امروز در اختیار ماست و از یک هفته قبل در مجلس راجع به آن صحبت کردیم و در جلسات محترم پیشنهادی گفت‌وگو کردیم، مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرق را شاهد بودیم. ترکیب این برنامه‌ها بررسی نشده آنچه که ما از دولت محترم توقع داشتیم، این بود که دولت باید یک برنامه کامل منسجم ارائه کند که هر بخشی از آن را یکی از وزرا عهده‌دار باشند.

وی گفت: اگر ما در برنامه هر کدام از وزرای پیشنهادی محترم دقت کنیم، ردی از مسائل فراقوه‌ای نمی‌بینیم اما این مسائل، مسأله روز کشور است. ما امروز با یک معضلی مواجهیم که آن بروکراسی پنهان است. بسیاری از نیروهای شرکتی، قراردادی، قانون‌کاری شناسنامه ندارند. شما قرار است کشور را با این دیوان‌سالاری اداره کنید. به لحاظ عدالت اجتماعی در یک دستگاه و اداره دو نوع کارمند کنار یکدیگر نشستند،‌ یکی پیمانی است، یکی رسمی است، یکی شرکتی است و گاهی دریافتی یک نفر از این افراد یک سوم دیگری است.

حسین‌زاده بحرینی بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی که بخشی از آن در اختیار وزارت رفاه است و برادر ما آقای عبدالملکی برنامه دارد اما برخی از این صندوق‌ها در اختیار وزارت رفاه نیست.

آلودگی تهران، مشهد و اصفهان و تبریز وظیفه کدام یک از وزارتخانه‌هاست؟

وی افزود: راجع به محیط زیست نمی‌گویم چون مشکل جدی کشور ماست. ۸۰ درصد جنگل‌های ما در این ۴۰ سال نابود شده است. آلودگی تهران، مشهد و اصفهان و تبریز وظیفه کدام یک از وزارتخانه‌هاست؟

این نماینده مجلس تأکید کرد: مسأله کسری بودجه یک مسأله جدی است. کسری بودجه مسأله خاص یک وزارتخانه نیست، بلکه مسأله‌ای است فراوزارتخانه‌ای است. تورم در ایران دو ریشه اصلی دارد یکی کسری بودجه و دوم بی‌انضباطی شدید حاکم بر بانک‌هاست. از دهه ۸۰ که بانک خصوصی در کشور تشکیل شد اما ناظر قوی بر آن وجود نداشت، بی انضباطی تشدید شد و نتیجه آن تورمی است که امروز دود آن به چشم همه ما رفته است. اوایل دولت یازدهم یادداشتی به آقای روحانی تحت عنوان «آقای رئیس جمهور مراقب باشید که بانک‌ها زمینتان نزنند» امروز متأسفم که باید بگویم بعد از هشت سال بانک‌ها دولت یازدهم و دوازدهم را زمین زدند. آقای رئیسی شما هم مراقب باشید که بانک‌ها زمینتان نزنند. در برنامه‌های شما راجع به بانک‌ها چیزی نیست. امروز بانک‌های خصوصی ریشه اقتصاد ایران را می‌خشکانند. برنامه رئیس جمهور منتخب چیست؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});