• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

روستای سنگی کندوان، بدیع ترین جاذبه گردشگری آذربایجان

  • کد خبر : 134242
  • 28 بهمن 1402 - 9:45
روستای سنگی کندوان، بدیع ترین جاذبه گردشگری آذربایجان
یازاکو - روستایی که آوازه‌ جهانی اش می تواند در رونق اقتصاد استان نقش پررنگی ایفا کند. کندوان روستایی هفت هزارساله‌ با خانه‌های کندویی شکل که پس یکدیگر در می آیند دل هر گردشگری را به وجد می آورد.

یازاکو، امین طبقچی_ روستایی که آوازه‌ جهانی اش می تواند در رونق اقتصاد استان نقش پررنگی ایفا کند. کندوان روستایی هفت هزارساله‌ با خانه‌های کندویی شکل که پس یکدیگر در می آیند دل هر گردشگری را به وجد می آورد.

روستای کندوان، واقع در شهرستان اسکو، از توابع آذربایجان شرقی، یکی از جواهرات تاریخی و ثبت‌شده در مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل است. این روستا با تاریخچه‌ای عمیق و فرهنگی بسیار پربار، گردشگران را به دنیایی از زمان‌های گذشته می‌برد. بدلیل مناظر زیبا و آثار باستانی متعدد، روستای کندوان به عنوان یک مقصد گردشگری تاریخی و فرهنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این روستا با حفظ معماری سنتی خود، محلی است که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. خانه‌های سنتی، باغ‌های پرورش گل‌های زینتی و باغات میوه، از جذابیت‌های این روستا هستند. همچنین آثار باستانی در این منطقه، از شاهکارهای هنری و تاریخی هستند که بازدیدکنندگان را به دنیای گذشته می‌برند.

روستای کندوان با فضای آرام و دل‌پذیر خود، به گردشگران فرصتی برای استراحت و آرامش ارائه می‌دهد. این روستا با طبیعت جذاب، فرهنگ محلی غنی و آثار تاریخی منحصر به فرد، یک مقصد بسیار مطلوب برای گردشگران علاقه‌مند به تجربه سفرهای فراموش‌نشدنی است.

کندوان در اجلاس جهانی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در سمرقند ازبکستان، بهترین روستای گردشگری جهان انتخاب شد.

همزمان با افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نیز لوح ثبت جهانی کندوان به عنوان هفدهمین روستای ثبت جهانی دنیا توسط دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد.

استاندار آذربایجان شرقی به ثبت جهانی روستای کندوان توسط مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل اشاره کرده و گفت: ۷۶ روستا از سراسر دنیا تاکنون ثبت شده است که یکی از این ۷۶ روستا، کندوان است و این موفقیت و خبر بسیار بزرگی برای آذربایجان شرقی است.

مالک رحمتی بر اهمیت این رویداد تاکید کرده و ادامه داد: یکی از اولویت‌های آذربایجان شرقی جذب گردشگر خارجی است که چنین رویدادهایی کمک می‌کند تا جذب گردشگر داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی خطه‌ای است که دارای تاریخ، تمدن و ظرفیت‌های طبیعی است و زمانی می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که گردشگر داخلی و خارجی جذب کنیم و روستای کندوان کمک شایانی خواهد کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز افزود: انتخاب کندوان به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان در سال گذشته میلادی یکی از مهمترین اقداماتی بود که می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری ایران و آذربایجان شرقی ثمربخش باشد.

پولولیکاشویلی ادامه داد: شهر تبریز و آذربایجان شرقی دارای آثار بسیار ارزشمندی برای عرضه و معرفی مزیت‌های گردشگری است که باید اهتمام بیشتری برای معرفی آنها در سطح بین الملل انجام شود.

کندوان قطعه ای از بهشت است و مستعد جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و متولیان صنعت گردشگری استان باید با تقویت زیرساخت‌های رفاهی و اقامتی برای افزایش رضایت مندی گردشگران این منطقه گام بردارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});