• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

چرا شرکت در انتخابات و چرا دکتر میر قاسم بنی هاشمی

  • کد خبر : 134206
  • 28 بهمن 1402 - 9:19
چرا شرکت در انتخابات و چرا دکتر میر قاسم بنی هاشمی
یازاکو - همه ما اگر حداقل خواهان بهبود نسبی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کلی جامعه و تاثیر آن بر زندگی خصوصی خود هستیم، باید ضرورت شرکت در انتخابات و رای به انسانهای شاخصی چون دکتر میرقاسم بنی هاشمی را اذعان داشته باشیم.

یازاکو، فرامرز تقی لو_ اگر از ضرورت یا تحریم شرکت در انتخابات پرسیده شود؟ جواب اینکه اگر در سیاست انتظارات ایده آلی، قهرمانانه و منجی گرایانه نهفته در فرهنگ اساطیری جوامع شرقی و بویژه جامعه ایرانی را کنار بگذاریم و نگاهی واقع بینانه به فرایندها و سیر تحولات سیاسی بیاندازیم و به اصل دست آوردهای نسبی حتی با نسبت های بسیار کوچک در سیاست توجه داشته باشیم، در هر صورت عدم شرکت یا تحریم انتخابات موجب بهبود نسبی اوضاع نخواهد شد بلکه به وخامت نسبی اوضاع از جمیع جهات خواهد انجامد. از این رو، شرکت در انتخابات را از جهت احتمال کسب دست آوردهای نسبی حداقلی لازم و ضروری می بینم. شرکت در انتخابات در هر صورت و با نظر به تنوع نسبی کاندیداهای موجود که خود نشان از وجود انسانهای فرهیخته ای دارد که در لحظات آخر تایید صلاحیت شده اند، لازم و ضروری است، چه بسا همین انسانهای فرهیخته تایید صلاحیت شده در لحظه آخر بتوانتد به مجلس راه یابند و بتوانند تاثیر و تغییر حتی به نسبتی کوچکی را به نفع مردم محقق سازند.

به عنوان یک دانشپژوه و محقق کوچک در حوزه سیاست که همواره دغدغه توسعه یافتگی همه جانبه و پایدار ایران و علی الخصوص منطقه آذربایجان را داشته ام و دروس مربوط به مسائل توسعه ایران را ور دوره های کارشناسی، ارشد و دکتری علوم سیاسی تدریس کرده ام، وقتی به آثار و نوشته های دکتر میر قاسم بنی هاشمی در حوزه مسائل توسعه ایران و علی الخصوص مسائل توسعه و عقب ماندگی آذربایجان و تبریز نگاه می کنم و از سوی دیگر خبر مشارکت ایشان در انتخابات و کاندیدا شدن از شهر تبریز را می بینم، ضرورت و اهمیت هر چه بیشتر شرکت در انتخابات را بر خود و همه کسانی گه دغدغه مند توسعه همه جنانبه و پایدار ایران و بویژه آذربایجان هستند، احساس می کنم.

نگاهی گذرا به کتابهایی که دکتر بنی هاشمی در زمینه مسائل سیاست و توسعه در ایران نوشته اند، خود گویای تعهد و توانمندی ایشان در فهم و ارائه راه حل برای مسائل و معضلات اقتصاد، سیاست و جامعه ایران و بویژه منطقه آذربایجان است. کتابهایی چون:

۱_ فساد سیاسی
۲_ توسعه منطقه ای در ایران
۳_ هویت و سیاست
۴- معمای امنیت و نوسازی در ایران معاصر
۵-مساله شناسی پیشرفت و توسعه استان آذربایجان شرقی
و مهمتر از همین کتاب اخیر ( مساله شناسی توسعه و پیشرفت استان آذربایجان شرقی )، و سایر مقالات ایشان در مورد مسائل توسعه بویژه در منطقه آذربایجان، همه گویای این حقیقت است که حضور و وجود افرادی چون دکتر میرقاسم بنی هاشمی که شناخت علمی و تعهد اخلاقی خود برای ساختن جامعه ای توسعه یافته برای ایران و منطقه آذربایجان را اثبات کرده اند، ضرورتی انکار ناپذیر است.

همه ما اگر حداقل خواهان بهبود نسبی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کلی جامعه و تاثیر آن بر زندگی خصوصی خود هستیم، باید ضرورت شرکت در انتخابات و رای به انسانهای شاخصی چون دکتر میرقاسم بنی هاشمی را اذعان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134206
  • نویسنده : دکتر فرامرز تقی لو، استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز
  • ارسال توسط :
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});