• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
3

رئیس جمهور اردوغان از شهردار استانبول به دلیل سفر پرهزینه به رم انتقاد کرد

  • کد خبر : 144466
  • 10 خرداد 1403 - 12:45
رئیس جمهور اردوغان از شهردار استانبول به دلیل سفر پرهزینه به رم انتقاد کرد
یازاکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از اکرم امام اوغلو شهردار استانبول به دلیل سفر جنجالی روزنامه نگاران به ایتالیا انتقاد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، امام اوغلو که برای دومین بار شهرداری کلانشهر را زیر سقف حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP) به دست آورد، به خاطر همراهی گروهی از خبرنگاران با هواپیمای شخصی به رم، موجب خشم عمومی شده است. تمام هزینه‌ها از بودجه شهرداری پرداخت شده و سبب شده تا این سفر مورد انتقاد منتقدان امام اوغلو قرار گیرد.

اردوغان در جلسه ای در دادگاه محاسبات ترکیه که مخارج شهرداری ها و موسسات دولتی مشابه را بررسی می کند، گفت: اکنون در بحبوحه ریاضت در مخارج عمومی، کار این دادگاه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. هیچ نهادی نمی تواند منابع خود را هدر دهد. ما نمی توانیم تحمل کنیم که عده ای منابع ناچیز ملت را برای تبلیغات خودشان خرج کنند. اخیراً شاهد استفاده از منابع شهرداری برای منافع شخصی بوده ایم.

وی گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد که خبرنگاران را در تور رم از جیب مردم خارج کنیم. اردوغان گفت: هر فرد در مقام، چه منصوب و چه انتخابی، باید نسبت به منابع عمومی حساسیت بیشتری نشان دهد.

امام اوغلو هفته گذشته در پاسخ به انتقادات به خبرنگاران گفت: این سفر که هدف اصلی آن امضای قراردادی برای میزبانی بازی های اروپایی ۲۰۲۷ بود، مشکلی نداشته است و
این طبیعی است که ما از خبرنگاران دعوت کرده باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});