• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

عملیات بازسازی بیش از ۲۶۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی به پایان رسید

  • کد خبر : 140724
  • 03 اردیبهشت 1403 - 12:00
عملیات بازسازی بیش از ۲۶۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی به پایان رسید
یازاکو - معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از مجموع ۳ هزار ۲۲۰ واحد تخریب شده در سه زلزله ۲ سال گذشته خوی عملیات بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی یعنی بیش از ۸۰ درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌غربی در بررسی روند بازسازی واحد‌های خسارت دیده از زلزله اظهار داشت: با هماهنگی خوب اعضای ستاد بازسازی و همکاری بانک‌های عامل تاکنون از مجموع ۳ هزار ۲۲۰ واحد تخریب شده در سه زلزله ۲ سال گذشته خوی عملیات بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی یعنی بیش از ۸۰ درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

رهبردین افزود: بقیه واحده‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد در مراحل پایانی عملیات بازسای قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از اتمام بازسازی جایگاه‌های دامی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: با تلاش جهاد کشاورزی استان و مشارکت و همکاری روستائیان و شهرداری خوی ۳ هزار و ۵۲۲ واحد جایگاه دامی تخریب شده در زلزله‌های خوی بازسازی و به روستائیان تحویل شده است.

رهبردین به بازسازی زیرساخت‌های روستا‌های خسارت دیده درزلزله‌های خوی هم اشاره کرد و گفت: در ۱۲ روستای خسارت دیده طرح‌های هادی و آبرسامی در ۴ روستا اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی از پایان ساخت خانه بهداشت روستای مرتضی قلی کندی هم خبر داد و اضافه کرد: سالن ورزشی این روستا هم با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی باشاره به پیشرفت ۵۰ درصد مدارس خسارت در زلزله‌های خوی هم گفت: ۱۴ باب مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی و احیا است تا درمهرماه و سالتحصلی جدید آماده بهر برداری شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});