• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

اجرای فاز دوم جداره سازی بازار تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 145032
  • 17 خرداد 1403 - 12:30
اجرای فاز دوم جداره سازی بازار تبریز آغاز شد
یازاکو - شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی در فاز دوم پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق گفت: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار و بلوار جمهوری، عملیات جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی توسط شهرداری منطقه ۸ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان از ماه گذشته آغاز شده و بعد از تکمیل فاز یک این طرح، عملیات اجرایی فاز دوم مرمت از روز گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار تبریز گفت: وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار و بلوار جمهوری اسلامی، در شان بافت تاریخی شهر نبود که در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، بعد از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره سازی بلوار جمهوری حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز را از ماه قبل، آغاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی، اجرایی می کنیم.

شهردار منطقه ۸ تصریح کرد: پروژه جداره سازی بلوار جمهوری در دو ضلع شمالی و جنوبی به طول یک هزار و ۶۰۰ متر، حدفاصل دارایی تا میدان نماز در دست اجراست که بعد از اتمام پاکسازی نازیبایی های موجود در جداره ها، عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره ها، بصورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز، اجرایی و بعد از مرمت بخش های مختلف، عملیات نورپردازی حرفه ای آن قسمت، توسط کارشناسان زیباسازی منطقه هشت اجرایی می شود.

منیری فر همچنین گفت: با توجه به خرابی برخی چراغ های روشنایی در معابرسطح حوزه، عملیات اصلاح و نوسازی آنها توسط عوامل برق معاونت خدمات شهری انجام پذیرفت.

وی افزود: حفظ و تامین روشنایی معابر، یکی از مهمترین وظایف معاونت خدمات شهری است که شهرداری منطقه ۸ در این راستا، بصورت دوره ای اقدام به تعمیر و نوسازی چراغهای روشنایی در معابر مرکزی شهر کرده و مانع تاریکی معابر سطح می شود.

نصب سیستم نورپردازی بر تابلو تبلیغات شهرداری منطقه ۸

در راستای زیباسازی هسته مرکزی شهر، تابلو اعلانات و تبلیغات شهرداری منطقه ۸ در محدوده پل قاری نورپردازی شد.

این اقدام توسط شهرداری منطقه ۸ انجام پذیرفته و تصاویر شهدای خدمت نصب شده بر روی این تابلو، نورپردازی شدند.

شهردار منطقه ۸ در ادامه از بتن ریزی میدان شهید بهشتی و آماده سازی برای سنگفرش خبر داد.

حسین منیری فر افزود: میدان شهید بهشتی یکی از مهم ترین میادین شهری تبریز است که شهرداری منطقه ۸ در راستای سنگفرش کردن قسمت سواره رو این میدان، از هفته های گذشته عملیات تخریب آسفالت، زیرسازی و تراکم بخشی خاک و بتن ریزی کف پروژه را در این میدان آغاز کرده و با اتمام عملیات بتن ریزی قسمت سواره رو، به زودی شاهد سنگفرش این میدان بزرگ خواهیم بود.

وی به وسعت این پروژه اشاره کرده و گفت: در پروژه سنگفرش میدان شهید بهشتی، کفسازی قسمت سواره رو به متراژ ۱۲۰۰۰ مترمربع و اصلاح پیاده روها به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع اجرایی خواهد شد که طی ماه جاری توسط شهرداری منطقه ۸ انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ در پایان اظهار امیدواری کرد با کفسازی و سنگفرش این میدان مهم شهری، بتوانیم گوشه ای از تبریز قدیم را در این منطقه تاریخی شهر احیاء کنیم.

تداوم آسفالت ریزی خیابان دانشسرا

شهردار منطقه ۸ تبریز، از تداوم آسفالت ریزی خیابان دانشسرا خبر داد.

حسین منیری فر این اقدام را در راستای بهینه سازی آسفالت معابر منطقه هشت دانسته و اعلام کرد: در راستای ساماندهی آسفالت معابر در محدوده مرکزی شهر، عوامل فنی و عمرانی منطقه ۸ طی روزهای گذشته، بعد از آسفالت تراشی مسیر، اقدام به آسفالت ریزی اساسی خیابان دانشسرا کردند.

وی افزود: با توجه به ترافیک بالای مسیر در طول روز، عملیات آسفالت ریزی خیابان دانشسرا بصورت شبانه انجام پذیرفته و بالغ بر ۶۵۰ تن در این مسیر آسفالت ریزی شده است.

شهردار منطقه ۸ در خصوص آسفالت ریزی اساسی معابر محدوده مرکزی شهر گفت: در راستای ارتقاء کیفی معابر، آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی شهرداری منطقه ۸ ازابتدای سالجاری آغاز شده و طی امسال تا کنون بالغ بر ۳۵۰۰ تن در معابر مرکزی شهر، آسفالت ریزی شده است.

وی از تداوم آسفالت ریزی معابر مرکزی شهر خبر داده و گفت: در صورت مساعدت آب و هوایی، طی روزهای آتی کلیه معابر نیازمند منطقه ۸ که وضعیت نامناسبی داشته و شهروندان را دچار مشکل می کنند، آسفالت ریزی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});