• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

پرداخت حق بیمه مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی ۳۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 87506
  • 14 آذر 1401 - 16:00
پرداخت حق بیمه مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی ۳۲ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری میزان پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی مددجویان این اداره کل نسبت به پارسال ۳۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرگل صحاف روز دوشنبه در کارگروه منطقه ای اشتغال شمال غرب کشور، افزود: با هدف توانمندسازی جامعه هدف از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴ هزار و ۱۲۵ مورد تسهیلات اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان در قالب تبصره های ۱۶ و ۱۸ به اقشار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.

وی تمرکز ویژه اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی را توانمندسازی جامعه هدف اعلام و اضافه کرد: با تلاش همکاران حوزه اشتغال در سطح استان تاکنون تعداد ۸۵۵ نفر مورد جدید معلولیت و ۲۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار جدید احصاء شده است که برای پرداخت حق بیمه آنان نیاز به تخصیص اعتبار برای یکهزار نفر است.

صحاف با اشاره به فعالیت سه مرکز پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت در آذربایجان شرقی، از فعالیت تعداد ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی و هفت مرکز خیریه با هدف اشتغال جامعه هدف خبر داد که به گفته وی ،کارشناسان این مراکز در تعامل کامل با بهزیستی آموزش های لازم را جهت انجام اقدامات صحیح مددکاری در خصوص آماده سازی پرونده های اشتغال گذرانده اند.

به گفته وی در این مراکز با هدف به حداقل رساندن خطا و معرفی صحیح به بانک های عامل، جلسات کمیته های اشتغال با حضور همه همکاران ستادی با برنامه ریزی منظم در طول هفته در تمام شهرستان ها با حضور خود مددجو یا معلول برگزار می شود و به دلیل انجام دقیق کلیه مراحل، در صورت نبود مشکل اعتباری تسهیلات در بانک، بلافاصله پرداخت انجام می گیرد.

صحاف، هدر رفت موارد معرفی شده بهزیستی آذربایجان شرقی به بانک ها را صفر اعلام کرد.

وی همدلی و همکاری همه معاونت های بهزیستی استان با حوزه اشتغال و وجود نماینده اشتغال در تمامی اعتبارات اشتغال را از نقاط قوت این اداره کل در اشتغال زایی معلولان عنوان کرد و گفت: تصمیم گیری صحیح و منطقی جهت عدم هدررفت منابع دولتی و تخصیص صحیح تسهیلات از اقداماتی است که بهزیستی با هدف توانمندسازی واقعی بر آن تمرکز کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، تعداد خانوار تعریف شده جهت راه اندازی پنل های خورشیدی در آذربایجان شرقی را ۳۶۵ خانوار بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه و برای انجام اهلیت سنجی ، هماهنگی های لازم بین ادارات برق و بسیج سازندگی و استانداری در حال انجام است.

وی تقویت ساختار تشکیلاتی دفتر اشتغال در استان ها، ابلاغ تخصیص به موقع اعتبارات بیمه پردازی و افزایش تعداد آنها، سوق دادن فعالیت های توانمندسازی به سمت بیمه پردازی و استفاده از ظرفیت سازمان های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی و بیمه عشایری، تقویت صندوق فرصت های شغلی معلولین جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تمرکز فعالیت های مربوط به اشتغال در دفتر و دبیرخانه اشتغال و پرهیز از موازی کاری حوزه های تخصصی را از جزو مطالبات مهم برای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی بیان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});