به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدرضا قربانی روز پنجشنبه افزود: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی مراغه – میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند ادامه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر از پرترددترین محور ریلی راهآهن منطقه آذربایجان است در زمان کنونی تعویض خطوط ریلی بلاک های (مابین ایستگاه های قطار) ایستگاه های آتش بغ – هشترود – صائب ادامه دارد.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: بازسازی خطوط ریلی این بلاک ها شامل تعویض ریل از ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تامین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید و جوش درز ریل است.
قربانی، با اشاره به اهمیت و مزایای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی ادامه داد: با اجرای این عملیات، سرعت قطار در مسیر و تناژ بار قطارهای باری و امنیت خط ریلی افزایش می یابد.