• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2

بهره‌برداری از فاز اول آزادراه «تبریز- بازرگان» و «مراغه-هشترود» تا ۳ ماه آینده

  • کد خبر : 153051
  • 04 شهریور 1403 - 0:04
بهره‌برداری از فاز اول آزادراه «تبریز- بازرگان» و «مراغه-هشترود» تا ۳ ماه آینده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱ درصد اتوبان‌ها و آزادراه‌های کشور در استان قرار دارد و سه آزادراه دیگر نیز در حال احداث است که ظرف سه ماه آینده فاز نخست دو آزادراه تبریز-بازرگان (فاز شبستر تا صوفیان) و مراغه-هشترود به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از فارس، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز به مناسبت هفته دولت در گفت‎وگو با خبرنگاران ا اشاره به تقویت شرکت‌های پیمانکاری و مشاوران بومی، توسعه ۱۲ مجتمع بین راهی در یک سال گذشته و بهره برداری از ۱۷ مورد تا پایان سال، اظهار کرد: ۱۱ درصد اتوبان‌ها و آزادراه‌های کشور در استان قرار دارد و سه آزادراه دیگر نیز در حال احداث است که ظرف سه ماه آینده فاز نخست دو آزادراه تبریز-بازرگان (فاز شبستر تا صوفیان) و مراغه-هشترود به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اصلاح طرح‌های جامع شهری، ادامه داد: فرایند تصویب و تدوین این طرح‌ها طولانی است که مشکل اصلی آن نیز تمرکزگرایی در حوزه راه و شهرسازی است و امیدواریم با وزیر جدید این مشکل رفع شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در طول ۲ سال گذشته سرانه بودجه شهرها افزایش قابل توجه و در برخی حتی به چهار برابر رسیده است.
وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان و به خصوص شهر تبریز و استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست در مدیریت پسماند، ادامه داد: شرکتی در راستای این روش‌ها اعلام آمادگی کرده که امیدواریم شورای شهر و شهرداری تبریز این فناوری جدید را در جهت استفاده بهینه و تبدیل آن به انرژی استفاده کنند.

جمع آوری BRT در مسیرهای دارای مترو
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین در خصوص ترافیک تبریز و طرح جامع در دست تدوین برای حل ترافیک این شهر نیز اظهار داشت: به ترافیک تبریز باید چند جانبه نگاه شود نه از یک زاویه، مثلا شبکه حمل و نقل ریلی و مترو ایجاد شده تا در هرساعت۳۲هزار نفررا جابجا کند پس تا زمانیکه ما به آن هدف جابجایی نرسیم فشار کار روی معابر شهری می افتد.
راه حل فعالتر شدن مترو سیگنالینگ مترو است که بعلت تحریم ها با مشکل مواجه شده است. تا زمانی که مترو را فعال نکنیم از فشار معابر شهری کاسته نمیشود اگر هرچهار دقیقه یک قطار تردد کند چه کسی واقعا به فکر استفاده از خودرو شخصی خواهد افتاد. باید عبور و مرور مردم را تسهیل کنیم، اگر این مهم محقق نشود قطعا مردم به خودروی شخصی روی می آورند.
وی افزود: خواسته ما از شورای شهر و مدیرعامل مترو تبریز ایجاد ایستگاه مشترک پارک سوار است. در مسیر هایی که هم مترو و هم بی آر تی تردد می کنند باید بی آر تی جمع آوری شود و تردد صرفا از طریق مترو صورت بگیرد تا فشار ترافیک به زیر زمین و مترو منتقل شود. فعالیت همزمان مترو و بی آر تی همزمان و در یک مسیر واحد صحیح و درست نیست.
ذاکری در مورد تدوین طرح جامع ترافیک تبریز نیز گفت: واقعا مطالعات طرح جامع ترافیک تبریز ضروری است. چون همواره مشکلات را بصورت موضعی حل کرده ایم تاکنون به سراغ طرح جامع نرفته ایم در حالی که طرح جامع چراغ راهنماست یک روش مناسب جهت بررسی ترافیک شهر هست امروزه با پیشرفت علم مهندسی ترافیک، از اینترنت اشیاء استفاده میشود تا بهترین معابر مسیریابی شود و خودروها در کوتاهترین زمان به مقصد برسند. اینها می تواند در طرح جامع حمل ونقل پیش بینی شده و حتی در تصمیم گیریهای کلان استفاده شود. به طور قطع می توان گفت مطالعات طرح جامع تبریز ضرورت دارد و باید این مورد را هم در نظر بگیریم که مطالعات زمان بر و هزینه بر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=153051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});