براساس گزارش مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این ارزیابی که با حضور، استقرار و بررسی دقیق مستندات در دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، در حوزه ی بازرسی فضای عمومی و رتبه بندی واحدهای زیرمجموعه وزارت متبوع در چهار محور سلامت اداری، حقوق شهروندی، ارتباطات سازمانی، شایستگیهای مدیریتی و حوزه ارزیابی عملکرد صورت گرفت، ادارهکل بهزیستی آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه نخست در بین اداره کلهای بهزیستی سراسر کشور شد.
این گزارش براساس عملکرد محورها و معیارهای تدوین شده تهیه میشود و شامل وضعیت امتیاز کسب شده، تحلیل و جمع بندی، تعیین سطح هر یک از محورها و معیارها، شناسایی نواقص عملکردی، موانع و چالشها و نقاط قوت احصاء شده و راهکارهای اجرایی می باشد.
همسوسازی، ایجاد انسجام و هماهنگی در انجام و تحقق ماموریتهای محوله واحدهای تابعه در استان ها، ایجاد هم افزایی و مدیریت اثربخش و کارآمد امور توسط واحدهای استانی، ارایه پیشنهادهای موثر و کاربردی برای رفع موانع موجود به تفکیک سازمانهای ذیربط و رصد مستمر اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی و …. از اهداف، ضرورت و نتایج بازرسی است و حوزه شمول این بازرسی، عملکرد حوزههای عمومی واحدهای اجرایی سازمانهای تابعه، شامل سازمانهای تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفهای، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، صندوق بازنشستگی کشوری و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها میباشد.
گزارش تحلیلی بازرسیهای ادواری به صورت سالانه و با حضور کارشناسان مجرب وزارت به صورت میدانی و در بین تمام دستگاههای حوزه وزارت در سطح کشور انجام می گیرد و افراد گروههای بازرسی، براساس برنامه مدون و پیشبینی شده موظفند کلیه وظایف مرتبط با دستگاه ذیربط را براساس چک لیست مربوطه، بررسی و گزارش خود را پس از جمع بندی به دفتر بازرسی ارایه نمایند.
براساس گزارش نتایج مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲، اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با کسب امتیاز ۹۹.۸ با سطح خیلی خوب، جایگاه برتر و نخست را بین ادارهکل های بهزیستی سراسر کشور، از آنِ خود کرد.