• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

معضل نام های تکراری معابر در کلان شهر تبریز!

  • کد خبر : 156210
  • 05 مهر 1403 - 10:10
معضل نام های تکراری معابر در کلان شهر تبریز!
یازاکو - یکی از صدها گرفتاری شهروندان تبریزی در حوزه ی مدیریت شهری اعم از آلودگی هوا تا ترافیک نفس گیر و معضلات سد معبر و امثالهم تحقیقٱ موضوع نامگذاری های تکراری معابر و میادین و خیابان هاست که گاهٱ موجبات سردرگمی عمومی را فراهم می آورد و چه بسی در زمان وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و سوانح رانندگی و غیره برای ماموران دستگاه های متولی امدادی جهت حضور سریع در سر صحنه ابهامات خسارت باری به وجود بیاورد.

یازاکو، ابوالفضل وصالی_ یکی از صدها گرفتاری شهروندان تبریزی در حوزه ی مدیریت شهری اعم از آلودگی هوا تا ترافیک نفس گیر و معضلات سد معبر و امثالهم تحقیقٱ موضوع نامگذاری های تکراری معابر و میادین و خیابان هاست که گاهٱ موجبات سردرگمی عمومی را فراهم می آورد و چه بسی در زمان وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و سوانح رانندگی و غیره برای ماموران دستگاه های متولی امدادی جهت حضور سریع در سر صحنه ابهامات خسارت باری به وجود بیاورد!

یکی از شهروندان در این ارتباط می گوید برای مقصد میدان  ” معلم ” از مبداء ” شهرک باغمیشه ” از طریق اسنپ تقاضای خودرو کردم و در فاصله ی مسیر مشغول گوشی همراه بودم که دقایقی دیگر راننده در مقابل تابلو ” میدان معلم ” شهرک ارم توقف کرد و بنده تا سرم را بلند کردم دیدم این میدان با آدرس مورد نظر بنده واقع در بلوار “ش. ه. ی. دان ذاکر “متفاوت است و مجبور شدم کرایه ی مضاعفی برای طی طریق مجدد جهت رسیدن به محل مورد نظر متحمل شوم !

البته در این وسط نه راننده تقصیر داشت نه آن مسافری که به تصور مشخص بودن بدیهی میدان معلم در یک شهر حواسش مشغول جای دیگری بود، بلکه مقصر متولیان امور مربوطه در مدیریت شهری و شورای شهری هستند که علیرغم وجود صدها شخصیت علمی و ادبی و مفاخر و مشاهیر تاریخی و معاصر شایسته در سطح استان و حتی ملی و بین المللی مناسب برای نامگذاری معابر و میادین شهر از یک نام بطور تکراری برای چند محل استفاده می کنند و باعث گرفتاری های ناشی از آن می شوند بطوریکه هم اکنون نام “شهریار” و “باکری ” و “بهشتی ” و حتی خود “معلم” برای دهها محل و معبر استفاده شده و به نوبه ی خود موجب سردر گمی شهروندان و البته فراموشی نام آن مفاخر نیز از ذهن عموم می شود !

در این ارتباط حتی نامگذاری مسیرهای طولانی چند کیلومتری به یک نام ‌مانند ” خیابان امام “یا “بلوار آزادی” و قس علی هذا که در حد فاصل آنها چند تقاطع و میدان وجود دارد ، در ارائه ی آدرس فرضٱ ” خیابان امام پلاک فلان   ” سبب این سردرگمی می گردد که آدرس مزبور در کدام قسمت این مسیر حدودٱ ۱۰ کیلومتری قرار دارد ، در حالیکه اگر هر مقطع این خیابان طویل حداقل مانند ”  امام یک یا ۲ و ۳  ” شماره گذاری شود کلی شفافیت و سهولت برای همگان در یافتن آدرس ایجاد می نماید،‌ معذالک این نوع معضلات که در بادی نظر مسأله ی کم اهمیتی جلوه می کند به موقع خود در ارائه ی نشانی سرراست احیانٱ برای مراکز اورژانسی می تواند نقش بسیار مهم و حیاتی داشته باشد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});