• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

زهر چشم جدید به اشغالگران؛ فرودگاه لاچین چه چیزی را تغییر خواهد داد؟

  • کد خبر : 26887
  • 27 مرداد 1400 - 17:05
زهر چشم جدید به اشغالگران؛ فرودگاه لاچین چه چیزی را تغییر خواهد داد؟
یاز اکو- عملیات احداث فرودگاهی که در لاچین کلید خورد از اهمیت سیاسی و استراتژیکی بالایی برخوردار است. اگر در نظر بگیریم که شهر لاچین هم به مرز ارمنستان و هم به سرزمین های آذربایجان در قره باغ که فعلا در اختیارش نیست نزدیک است، ساخت فرودگاه های جدید در این منطقه گامی مهم برای آینده کشور آذربایجان خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا ارکین قادرلی؛ نماینده مجلس ملی آذربایجان در گفتگو با تلویزیون آپا گفت وضعیت بین المللی فرودگاهی که کلنگ احداث آن در لاچین به زمین خورد یکی از مهمترین مسائل است.
این نماینده مجلس معتقد است، همانطور یکه رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در سفر خود به کلبجر و لاچین تأکید کرد، وظیفه اصلی ما در این مرحله تقویت سرزمین های آزاد شده و اطمینان از بازگشت جمعیت به آن سرزمین ها است.
ماهیر عباس زاده دیگر نماینده مجلس ملی و عضو کمیسیون سیاست اقتصادی، صنعت و کارآفرینی معتقد است که فرودگاه های جدید در دو منطقه اقتصادی ایجاد شده توسط فرمان الهام علی اف شامل منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی و منطقه اقتصادی قره باغ ایجاد خواهد شد. این امر برای کشور ما از نظر اقتصادی بسیار مهم خواهد بود.
این نماینده مجلس معتقد است که فرودگاه لاچین که از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است، در آینده به ایجاد مراکز لجستیک منطقه ای نیز کمک خواهد کرد. بدین شکل که فرودگاه های در حال ساخت در نزدیک مرز ارمنستان واقع شده اند و در آینده پس از بازگشت شهروندان به این مناطق، فروش محصولات آنها، حمل بار و همچنین حمل محصولات از کشورهای دیگر از طریق این فرودگاه ها تأثیر مستقیمی بر ظرفیت حمل و نقل منطقه ای خواهد داشت.
لازم به ذکر است که در ۱۶ آگوست الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سفر به شهرستان های لاچین و کلبجر عملیات احداث فرودگاه بین المللی لاچین را پایه گذاری کردند. فرودگاه لاچین مرتفع ترین فرودگاه آذربایجان از سطح دریا خواهد بود. طول باند این فرودگاه سه کیلومتر بوده و همزمان امکان ارائه خدمات برای شش فروند هواپیما را خواهد داشت. این فرودگاه سفرهای هوایی به منطقه کلبجر را تسهیل خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});