• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
7

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تبریز

  • کد خبر : 44736
  • 12 دی 1400 - 10:55
گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تبریز
یاز اکو - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز گفت: کل درآمد محقق شده شهرداری در سال ۱۳۹۹، ۵ هزار و ۶۰ میلیارد تومان است که اگر درآمدهای تکراری را حذف کنیم ۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان باقی می‌ماند. سه هزار و ۴۰۰ از درآمد محقق شده مربوط به شهرداری مرکز و مناطق و یک هزار ۶۰۰ میلیارد دیگر هم مربوط به سازمان‌هاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو،  علیرضا نوای باغبان، یکشنبه ۱۲ دی در جلسه علنی شورای شهر تبریز اعلام کرد: کل هزینه انجام گرفته در مجموعه شهرداری چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۷۸ درصد نسبت به متمم بودجه، تحقق یافته است.

باغبان ادامه داد: ۴۰ درصد هزینه‌ها جاری و ۶۰ درصد دیگر هزینه‌های عمرانی است.

وی افزود: یک هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه جاری تحقق یافته است که ۹۵ درصد هزینه پیش بینی شده است.

باغبان اضافه کرد: دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی تحقق یافته که بعد از کسر هزینه‌های تکراری، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان باقی می‌ماند که در مجموع سال گذشته سه ۲۸۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز اشاره کرد: براساس قانون باید هزینه‌های عمرانی کمتر از ۴۰ درصد هزینه‌ها نباشد که این امر رعایت شده و حدود ۵۵ درصد هزینه‌های شهرداری در سال ۹۹ را هزینه‌های عمرانی تشکیل می‌دهد.

باغبان ادامه داد: ۷۷ درصد هزینه‌های جاری شهرداری صرف حقوق پرسنل شهرداری می‌شود که حدود ۳۲ درصد کل هزینه‌های شهرداری را تشکیل می‌دهد.

باغبان یادآوری کرد: برای سال ۹۸ در کل ۸۴۷ پروژه عمرانی تعریف شده که عملکرد ۱۹۱ پروژه در پایان سال صفر است. در پایان دوره سال ۹۹، ۸۹۷ میلیارد تومان مازاد به سال ۱۴۰۰ انتقال یافته است. ۴۸۳ میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری مرکز و مناطق است.

وی افزود: جابجایی اعتبارات در بودجه سال ۱۳۹۹ تقریبا اتفاق نیفتاده است.

باغبان گفت: ۸۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ از طرف شهرداری مرکز به سازمان‌ها کمک شده است. ۳۴۶ میلیارد از بابت فروش اوراق شهرداری دریافت کرده است. که ۳۰۹ میلیارد آن برای قطارشهری و ۴۶ میلیارد تومان هم برای اتوبوسرانی خریداری شده است.

عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: در سال ۹۹، ۳۱۰ میلیارد تومان از اصل و سود وام‌ها بازپرداخت شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن اصل وام و ۱۱۰ میلیارد تومان هم سود وام بوده است. همچنین میزان بدهی شهرداری در پایان سال، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. که ۱۵۰ میلیارد آن مربوط به وام‌ها، ۴۹۸ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت، و ۴۸۸ میلیارد تومان ان مربوط به بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی ۴۸۸ می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});