به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران در سال گذشته مدیران خودرو از برند جدید خود به نام فونیکس رونمایی کرد که این برند برای عرضه محصولات لوکس این شرکت در نظر گرفته شده است.
در کنار رونمایی از برند جدید، مدیران خودرو محصولات میانرده خود را که با برند ام وی ام به بازار عرضه میشوند را نیز به روزرسانی کرد که این به روز رسانی شامل عرضه ام وی ام ۳۱۵ پلاس، ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X33s AT بود و اکنون نیز به سراغ پرچمدار محصولات خانواده ام وی ام یعنی X55 آمده و تصمیم دارد تا نسخه بروز شده آن را با نام ام وی ام X55 پرو به بازار عرضه کند.
این شرکت شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران محصول جدید ام وی ام X۵۵ پرو در پیست آزادی تهران،بررسی کنند که در این مطلب نتیجه این تست کوتاه آمده است.
فهرست
طراحی بیرونی خودرو
طراحی بیرونی” ام وی ام X55 پرو” نسبت به نسخه اولیه تغییراتی خصوصا در نمای جلوی خودرو داشته که این تغییرات شامل جلوپنجره جدید موسوم به کهکشانی و خط قرمز رنگ سپر است. گرافیک چراغ های ام وی ام ایکس۵۵ نیز اندکی تغییر کرده است و چراغ ها از هالوژن به ال ای دی تبدیل شده است.
در نمای جانبی نیز از رینگهای جدیدتری استفاده شد که برای یک کراساوور اسپرت کاملا مناسب به نظر میرسند.
در نمای عقب خودرو تغییرات زیادی را شاهد نیستیم و مانند ایکس ۲۲ پرو، ایکس ۵۵ نیز دارای کمترین تغییرات در نمای عقب است و تنها چراغهای قسمت عقب گرافیک جدیدی پیدا کردهاند.
نمای داخلی خودرو
وقتی وارد کابین ایکس ۵۵ پرو می شوید با بیشترین تغییرات نسبت به نسخه قدیمی روبرو می شوید به طوریکه نمای داخلی کابین کاملا مانند برادر بزرگتر خانواده یعنی تیگو ۷ پرو شده است.
دو نمایشگر دیجیتالی در کابین ام وی ام X55 پرو قرار دارند که یکی از آنها برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو استفاده میشود. مجموعه نشانگرهای ام وی ام X55 پرو طراحی جالبی دارد و همانند مجموعه نشانگرهای خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است. فرمان خودرو نیز به انواع دکمههای کنترلی مجهز شده است.
در کابین ایکس۵۵ پرو هم با کمترین استفاده از کلیدهای فیزیکی مواجه هستیم و بیشتر سعی شده است تا از کلیدهای دیجیتال و لمسی استفاده شود.
بخشی از کلیدهای کنترلی مانند ESP در سمت چپ راننده قرار دارد و بخشی نیز بالای کنسول میانی قرار گرفته است.
در کنسول میانی و پایین کلیدهای فیزیکی با ردیفی از کلیدهای لمسی سیستم تهویه مطبوه مواجه هستیم که داشبورد را لوکس تر کرده است.
موتور و گیربکس
ام وی ام ایکس۵۵ پرو با موتور ۱٫۵ لیتری توربو به بازار میآید که این موتور توان تولید ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار می دهد که نسبت به مدل قبلی ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتن متری شتاب بهتری دارد.
یکی دیگر از مواردی که در این خودرو دچار تغییرات شده گیربکس آن است که از نوع ۲ کلاچه در نسخه قبلی به CVT با ۹ سرعت مصنوعی تبدیل شده است.
تجربه رانندگی
وقتی داخل خودرو می شوید مجموعه داشبورد و صندلی های اسپرت آن حس خوبی را به راننده منتقل می کند، خودرو را روشن کرده و شروع به حرکت می کنیم جایگزینی گیربکس CVT به جای گیربکس دوکلاچه سابق، سبب شده تا رفتار خودرو در رانندگی آرامتر از گذشته باشد.
هماهنگی موتور با گیربگس خوب بود، گیربکس به صورت مصنوعی ۹ دنده در اختیار راننده قرار داده که همین امر باعث شد تا حدی از کسلکنندگی مرسوم گیربکس CVT در آن کاسته شده و رانندگی کسل کننده ای نداشته باشید.
در رانندگی کوتاه با این خودرو در پیست، سوارى آن را نرم دیدیم، فرمان برقى آن خوب عمل میکرد و جعبه دنده نیز در انتقال قدرت فراتر از انتطارمان بود. البته ناگفته نماند که در ورود به پیچها در سرعتهای بالا و در هنگامى که کنترل پایدارى خاموش است، خودرو کمی از تعادل خارج شده و دچار کم فرمانى میشود که با روشن کردن آن و کنترل دریچه گاز میتوان رفتار آن را کنترل نمود.
امکانات رفاهی و ایمنی
ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مجهز به سانروف دو حالته برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، آیینه های برقی با گرمکن، روشنایی اتوماتیک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، استارت استاپ دکمه ای و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک و سیستم تعویض دنده برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، اتو هلد و ترمز پارک برقی است.
قیمت و زمان عرضه
مسئولان شرکت مدیران خودرو اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو ارائه ندادند و ارائه قیمت را موکول به رونمایی رسمی کردند اما پیگیری ها نشان می دهد که این خودرو در بازده قیمتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه های آتی روانه بازار خواهد شد.