• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

  • کد خبر : 59604
  • 04 اردیبهشت 1401 - 8:30
در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟
یاز اکو - بورس طی یک ماه اخیر بیشترین بازدهی را میان بازارهای مالی تجربه کرد. به گفته کارشناسان اگر مصوبه یا قوانین جدیدی برای بورس تصویب نشود این بازار می‌تواند بهترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس با شروع سال ۱۴۰۱ روند صعودی خود را آغاز کرد و تنها در یک هفته اول کاری بیش از هفت درصد رشد کرد. این رشد شاخص به صورت نوسانی همچنان ادامه‌ دارد. همچنین در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس در حدود ۳٫۹۹ درصد رشد کرد.

بررسی بازدهی بازارهای مالی نشان می‌دهد که بازار سرمایه در اولین ماه قرن جدید با رقم ۱۲٫۴۳ درصد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر بازارهای مالی ثبت کرده است.

بورس اسفند ۱۴۰۰ را در سطح یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۰ هزار واحدی به پایان رساند. این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری فروردین، یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۹ واحد بود. این ارقام به معنای رشد ۱۲٫۴۳ درصدی شاخص کل است.

کارشناسان می‌گویند بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ بیشترین بازدهی را در بین بازارهای مالی داشت و این موضوع یک سیگنال قوی برای سرمایه‌گذاری است. این موضوع بدان معناست که در زمان تورم و تحریم اگر ریسک سیستماتیکی به بورس وارد نشود، این بازار می‌تواند بیشترین و بهترین بازدهی را داشته باشد.

شاخص بورس افزایشی می‌شود؟

امیر ندیری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: اگر ریسک جدیدی توسط دولت به بازار تحمیل نشود، به نظر می‌رسد بورس همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. بازار سرمایه از زمان شروع سال ۱۴۰۱، روند خوبی را تجربه کرده و ارزش و حجم معاملات و همچنین ورود پول حقیقی درحال افزایش است.

از سوی دیگر امیر توتچی‌ پور اظهار می‌کند که بازار سرمایه در این هفته می‌تواند روند متعادل و گاها صعودی را پشت سر بگذارد.

ایمان رئیسی نیز پیش‌بینی بازار را طی این هفته کمی دشوار می‌داند و توضیح می‌دهد: نمادهای کوچک که دارای پتانسیل بنیادی و از رشد بازار عقب هستند می‌توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که بورس این هفته روند متعادل روبه بالایی را تجربه کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});