به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، تحقیق درباره ۵۰۰ برند با ارزش جهان توسط سازمان بین المللی ارزیابی برند Brand Finance تهیه شده است و برند آمازون با ارزش 299.3 میلیارد دلاری به عنوان با ارزش ترین برند جهان شناخته شده است.
آمازون با 254.2 میلیارد دلار در سال 2021 و 350 میلیارد دلار در سال 2022 در رتبه دوم قرار گرفت.
اپل پس از آمازون با ارزشترین برند جهان با 297.5 میلیارد دلار لقب گرفته است پس از آن گوگل با ارزش 281.4 میلیارد دلار قرار دارد.
اپل در سال گذشته در صدر این فهرست قرار داشت.
در فهرست مذکور ، مایکروسافت با 191.6 میلیارد دلار چهارمین، شرکت خرده فروشی آمریکایی والمارت با 113.8 میلیارد دلار پنجمین، شرکت فناوری کره جنوبی سامسونگ با 99.7 میلیارد دلار در رتبه ششم و بانک چینی ICBC با 69.5 میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار دارد.
برندهای ترکیه ای امسال نتوانستند وارداین رتبه بندی شوند.
بر اساس نتایج این تحقیق، ایالات متحده آمریکا در این رتبه بندی با فاصله زیادی از سایر کشورها پیشتاز است و 201 شرکت ازاین فهرست 500 شرکت جهانی متشکل از شرکت های آمریکایی بودند.
در این ارزیابی 71 شرکت چینی، 32 شرکت ژاپنی، 31 شرکت فرانسوی، 25 شرکت بریتانیایی و 24 شرکت آلمانی قرار داشتند.
