• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

نام خیابان صراف تبریزی تغییر نیافته است

  • کد خبر : 100635
  • 16 فروردین 1402 - 19:00
نام خیابان صراف تبریزی تغییر نیافته است
یازاکو - متاسفانه تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی توسط افراد نامشخص به سرقت رفته و به اشتباه توسط واحد ترافیک، تابلوی معرفی موزه مشاغل به علت خالی بودن صفحه، جایگزین تابلو این خیابان شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ متاسفانه تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی توسط افراد نامشخص به سرقت رفته و به اشتباه توسط واحد ترافیک، تابلوی معرفی موزه مشاغل به علت خالی بودن صفحه، جایگزین تابلو این خیابان شده است.

وی افزود: به منظور رفع این مشکل، عوامل حمل و  نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۸ بلافاصله بعد از اطلاع، اقدام به تهیه تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی نموده و این تابلو طی روزهای آتی در محل سابق خود نصب خواهد شد.

 وی افزود: این خیابان در بلوار چایکنار بین  دارایی اول تا راسته کوچه واقع شده که به نام شاعر آیینی صراف تبریزی نامگذاری شده است و شهرداری منطقه ۸ با توجه به هویت ذاتی خود مبنی بر میراث دار تاریخ و فرهنگ تبریز، بر خود وظیفه میبیند در کنار حفاظت و مرمت ابنیه های تاریخی تبریز، نگهبان فرهنگ و نام  بزرگ مردان تبریز کهن باشد و در این راستا ضمن عذرخواهی از شهروندان فرهنگ‌دوست شهر تبریز تابلوی خیابان میرزارضا صراف تبریزی را تهیه و به محل سابق خود، بازخواهد گرداند.

شایان ذکر است میرزا رضا صراف تبریزی متولد سال ۱۲۳۳ هجری‌شمسی در محله راسته کوچه تبریز، یکی از مفاخر آذربایجان و از بزرگترین غزل‌سرایان آیینی کشور بود که متجاوز بر ۲۵۰۰ بیت شعر ترکی و فارسی از وی به یادگار مانده و با توجه به توان بالایی که در شعر داشت، به سعدی ترکی‌سرا شهرت یافته بود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});