• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

جمهوری آذربایجان هوشیار باشد، رژیم صهیونیستی مخالف اسلام است

  • کد خبر : 100881
  • 19 فروردین 1402 - 10:00
جمهوری آذربایجان هوشیار باشد، رژیم صهیونیستی مخالف اسلام است
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مخالف اسلام است، گفت: از دولت جمهوری آذربایجان انتظار می‌رود تا از دامی که دشمنان برای روابط بین این دو کشور مسلمان پهن کرده‌اند، بگذرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی از نزدیک شدن به کشورهای مسلمان هدفی جز از بین بردن همبستگی در بین امت اسلامی ندارد، به برادران و خواهران مسلمان در جمهوری آذربایجان توصیه می‌کنیم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش می‌کند تا تلاش‌های دشمنان برای فاصله انداختن بین دو کشور همسایه و مسلمان را ناکام گذارد و از دولت جمهوری آذربایجان انتظار می‌رود تا از دامی که دشمنان برای روابط بین این دو کشور مسلمان پهن کرده‌اند بگذرد.

وی افزود: اخیرا وزیر خارجه محترم جمهوری آذربایجان سخنانی گفته‌است که در آنها نباید اسلام، ملت و انقلاب ما را زیر سوال می‌برد، وی که جهت گشایش سفارت جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی سفر کرده بود در نشست‌هایی که داشته از جبهه‌گیری این دو کشور علیه ایران خبر داده است.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان حداقل این اظهارات را تکذیب می‌کرد اما علاوه بر عدم تکذیب، روز گذشته هم چهار نفر از کارکنان سفارت ایران را تهدید به اخراج کرده‌اند و یا معلمان مشغول به کار در جمهوری آذربایجان را احضار کرده‌اند، اما باید بگوییم اسرائیل نه خواهان جمهوری آذربایجان است و نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه رژیم صهیونیستی مخالف اسلام است.

خطیب جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در نظم جدید جهانی، آمریکا به عنوان بزرگترین حامی اسرائیل روبه افول است و این روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را نیز افزایش می‌دهد.

وی تشریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند “۲۵ سال دیگر شاهد حضور رژیم صهیونیستی نخواهیم بود”، و اکنون خودشان عجله دارند که روبه فروپاشی بروند.

وی با اشاره به اینکه مردم تبریز در روز قدس همراه مردم فلسطین است، گفت: روز جهانی قدس به برکت راهبرد ابتکاری امام خمینی(ره) به محور وحدت مسلمانان تبدیل شده است، امروزه فلسطین معیار و میزان عملکرد دولت‌ها در بسط و گسترش جهانی دولت‌ها در مقابله با ظلم را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: هر کشوری که بخواهد در نقطه مقابل فلسطین قرار بگیرد با واکنش منفی ملت‌های جهان مواجه می‌شود و ملت‌ها نسبت به رژیم غاصب حساس شده‌اند.

آل هاشم بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین طی هفته‌های اخیر بیش‌از ۲۳۰ شهید تقدیم کرده اند که این حاکی از زنده بودن روح مقاومت در بین مردم محروم فلسطین است و هر اندازه که جبهه مقاومت در آزادی قدس راسخ است به همان مقدار جبهه مقابل در تلاطم قرار دارد.

وی افزود: حضور در روز راهپیمایی قدس پیام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را منعکس می‌کند و روز جهانی قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است بیان کرد: به بهانه‌ی این هفته به ارتباط فرهنگ و اقتصاد در جامعه می‌پردازیم، در دیدار رمضانی که با مقام معظم انقلاب داشتیم به اهمیت و ارزش اقتصاد در جامعه‌ای امروز اشاره کردند.

خطیب جمعه‌ی تبریز گفت: متاسفانه جامعه‌ی هنری ما در دوران کرونا و بعد آن از لحاظ اقتصادی آسیب دیده است، اگر دولت و متولیان امر می‌خواهند تا جهشی در حوزه‌ی فرهنگ انجام گیرد باید مسئله‌ی اقتصاد در فرهنگ و هنر را جدی بگیرند زیرا هنرمندان به حمایت و ایجاد زیرساخت‌های دائمی برای پشتیبانی نیاز دارند.

وی افزود: لازمه شکل گیری هنر، تحول در بازار هنر است که محصولات هنری در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد و مورد مصرف بدنه‌ی جامعه قرار گیرد، هفته‌ی هنر که همزمان با شهادت شهید آوینی است فرصتی مناسب برای بازخوانی شاخصه‌های هنر انقلابی است.

وی خاطر نشان کرد: مساله بندی و اجتماعی بودن جزو شاخص های هنر انقلابی است ، ویژگی اصلی آن نزدیک بودن به مردم است که هنر انقلاب همواره کمال گرا و آرمانگرا بوده و هنرمندان نیز در تداوم ارزش‌های انقلاب بسیار موثر بودند، بنابراین حمایت از جامعه‌ی هنری امری ضروری است .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دو دهه است که مسئله‌ی اقتصاد را به عنوان اصلی ترین آسیب جامعه مطرح می‌کنند که برای حل آن مطالباتی هم دارند.

امام جمعه‌ی تبریز با اشاره به ماهیت شعار سال جاری بنابر گفته‌های مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: اینکه محوریت شعار را اقتصادی قرار دادند به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست، اما حقیقت این است که یک اقتصاد نابسامان روی فرهنگ و ابعاد دیگر جامعه هم اثر دارد و این امر قابل انکار نیست.

وی با اشاره به روز جهانی سلامت و اهمیت رعایت آن در زندگی روزمره‌ی مردم، افزود: رعایت بهداشت، بهبود غذا و تغذیه‌ی صحیح، تامین آب سالم و کافی، مراقبت‌های بهداشتی مادران و کودکان، تنظیم خانواده، ایمن سازی علیه بیماری‌های عفونی، پیشگیری از بیماری‌های شایع بومی، درمان مناسب برای بیماری‌ها و حوادث، پیش بینی و تدارک داروهای اساسی و آموزش همگانی جامعه در رابطه با بهداشت و سلامت وظیفه‌ی همه‌ی ما و وظیفه‌ی اصلی وزارت بهداشت و درمان در جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین نیازهای هر فرد برخورداری از تغذیه سالم است تا بتواند با رفع نیازهای طبیعی بدن فردی فعال در جامعه باشد، به همین دلیل علم دندان پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا انسان بتواند در اولین مرحله مواد غذایی را در دهان توسط دندان حل کند و در مراقبت از آن کوشا باشد بنابراین دندان سالم در زندگی انسان یک امر مهم و اساسی است.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، بیان کرد: اخلاص برجسته ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود و علاوه بر اخلاص و تقوا در میدان جنگ و نظامی گری نیز مهارت‌های خوبی داشت که در دفاع مقدس نیز هم قبل از آغاز جنگ‌ هم همزمان با آن همراه سردار رحیم فدوی تلاش‌های بسیاری کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز، خاطر نشان کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای را به جوانان دانشمند ایرانی که بعد انقلاب تلاش نمودند و این فناوری را به دست آوردند تبریک گفته و امیدواریم که این فناوری صلح آمیز بتواند در خیلی از زمینه‌ها از جمله کشاورزی و پزشکی و غیره امری مفید باشد.

وی گفت: شعرای انقلابی که شب گذشته به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند دو نفر از این شعرا سرکار خانم حسینی نیا که برای وطن اسلامی و آقای زرنقی درباره‌ی شهید سلیمانی شعر سرورده بودند اهل آذربایجان شرقی هستند که این موفقیت دو شاعر عزیز را به جامعه‌ی هنری استان تبریک عرض می‌کنم‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});