• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بانک بازسازی و توسعه اروپا به سبب جنگ روسیه و اوکراین دچار ۱.۱ میلیارد یورو ضرر شده است

  • کد خبر : 100947
  • 19 فروردین 1402 - 14:00
بانک بازسازی و توسعه اروپا به سبب جنگ روسیه و اوکراین دچار ۱.۱ میلیارد یورو ضرر شده است
یاز اکو- بانک اروپایی بازسازی و توسعه در سال ۲۰۲۲ را با زیان خالص ۱.۱ میلیارد یورویی ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین به پایان رساند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، بر اساس اطلاعات، بانک بازیازی و توسعه اروپا در سال ۲۰۱۲ برخلاف سال ۲۰۲۲ رکورد ۲.۵ میلیارد یورو سود داشته است. زیان بزرگ سال قبل به دلیل اثرات مالی اولیه جنگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بوده است.

شروع این جنگ باعث کاهش ۱.۴ میلیارد یورویی وام های بانک به اوکراین و بلاروس شد. همچنین وام های معوق این بانک از ۴.۹ درصد به ۷.۹ درصد افزایش یافت. علاوه بر این ارزش دارایی ها و سرمایه گذاری های این بانک در روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سوها الترکی مدیر مالی بانک بازسازی و توسعه اروپا گفت: با توجه به نوسانات در بازارهایی که بانک در آنها سرمایه گذاری می کند، انتظار می رود هم ارزش و هم سود سرمایه گذاری های دارایی همچنان بی ثباتی قابل توجهی را نشان دهند. سرمایه قوی و نقدینگی فراوان بانک تضمین می‌کند که می‌توانیم از عملیات خود در سال جاری و بعد از آن حمایت کنیم.

علیرغم جنگ و خسارات مالی، بانک بازسازی و توسعه اروپا سال گذشته توانست یک رکورد جدید در سرمایه گذاری سالانه انجام بدهد. حجم سرمایه گذاری سالانه به ۱۳.۱ میلیارد یورو از طریق ۴۳۱ پروژه در سه قاره ای که بانک در آنجا حضور دارد رسید.

لازم به ذکر است که بانک بازسازی و توسعه اروپا در سال گذشته علاوه بر کمک ۱.۷ میلیارد یورویی بصورت مستقیم، ۲۰۰ میلیون یورو اضافی هم از طریق بانک های شریک به اوکراین اختصاص داده است. این بانک متعهد به سرمایه گذاری ۳ میلیارد یورویی در این کشور طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۲ است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});