• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

افزایش صادرات و واردات از زنجان در سال گذشته

  • کد خبر : 10176
  • 18 فروردین 1400 - 17:00
افزایش صادرات و واردات از زنجان در سال گذشته
یاز اکو - مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: سال گذشته صادرات و واردات از زنجان نسبت به سال ماقبل، افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، میرهاشم سیداحمدی، اظهار کرد: سال گذشته از محل گمرک استان زنجان، صادراتی به مبلغ ۲۷۰ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۱۷ دلار با وزن بیش از ۱۵۹ میلیون کیلوگرم ثبت شده که به لحاظ ارزش دلاری ۲۱ درصد و به لحاظ وزنی ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۱۸ میلیون دلار صادرات برای استان زنجان هدف‌گذاری شده بود، افزود: عمده کالاهای صادراتی استان شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه‌های نبافته بوده است.

این مسئول ادامه داد: بیشترین کالای صادراتی استان زنجان به کشور ترکیه و عراق بوده و گمرک استان در حوزه صادرات نیز در بین ۱۰۶ گمرک صادرکننده، رتبه ۲۸ را از آن خود کرده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به واردات، تصریح کرد: سال گذشته وارداتی به ارزش ۴۱۱ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۲۶ دلار و به وزن بیش از ۴۵۲ میلیون کیلوگرم ثبت شده که به لحاظ ارزشی ۱۹ درصد و به لحاظ وزنی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سیداحمدی با بیان اینکه گمرک ایران به همه واحدهای تولیدی مجوز ورود موقت بدون اینکه مبلغی در گمرک پرداخت کنند را داده است و هیچ‌یک از اقلام صادراتی استان از گمرک زنجان ممنوعیت صادرات ندارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ورود موقت به استان با ۴۳ درصد افزایش به لحاظ ارزشی به بیش از ۷۸ میلیون دلار و ۴۶ درصد افزایش به لحاظ وزنی به بیش از ۲۷۰ میلیون کیلوگرم وارد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});