• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
3

معاون فرماندار: اعطای تسهیلات سرمازدگی به باغداران مراغه پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 101776
  • 26 فروردین 1402 - 11:15
معاون فرماندار: اعطای تسهیلات سرمازدگی به باغداران مراغه پیگیری می‌شود
یاز اکو - معاون عمرانی فرماندار مراغه با بیان اینکه در پی سرمازدگی روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه جاری به حدود ۶۰ درصد از محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد شد، گفت: میزان این خسارت بیش از پنج هزار میلیارد تومان تخمین زده شده و اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم‌بهره به باغداران خسارت‌دیده پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «رحمت عطایی» اظهار کرد: بر اثر این سرمازدگی محصولات ۱۷ هزار هکتار از باغی های میوه شهرستان از بین رفته و برای اعطای تسهیلات از محل اعتبارات مدیریت بحران، مصوبه‌های استانی و کشور این ستاد باید اخذ شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به جبران بخشی از این میزان خسارت، اضافه کرد: حجم خسارت بسیار بالاست و امیدواریم در سایه پیگیری بتوانیم بخشی از آن را جبران کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اثر این سرمازدگی ۱۱ هزار هکتار از باغ‌های سیب دچار خسارت شده است، بیان کرد: حجم تولید سیب مراغه طی سال ۱۴۰۱ و در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۶۰ هزار تن کاهش داشت و به ۲۷۰ هزار تن رسیده بود؛ بر همین اساس کاهش تولید در سال جاری نیز به دلیل وقوع این سرمازدگی دور از انتظار نیست.

همچنین بر اثر سرما ۲ هزار هکتار باغ گردو، یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغ آلوچه و یکهزار و ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان دچار خسارت سرما شده است.

به گفته «ناصر خیراندیش» آلبالو، هلو، شفتالو، شلیل، بادام و زردآلو دیگر محصولات خسارت‌دیده از سرمای بهاره در مراغه بوده و این سرما نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});