• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

نرخ مصوب تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

  • کد خبر : 10230
  • 19 فروردین 1400 - 9:45
نرخ مصوب تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ اعلام شد
یاز اکو - نیک آئین نرخ مصوب دستمزد تعمیرکاران خودرو برای سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، با اشاره به نرخ مصوب تعمیرکاران خودرو که برای سال ۱۴۰۰ تدوین شده است، گفت: امسال برنامه افزایش نرخ مصوب برای تعمیرکاران نداریم و همان نرخ مصوب سال گذشته اعمال می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوسانات قیمت خودرو، روی قیمت قطعات خودرو تاثیر نیز می گذارد، تشریح کرد: افزایش قیمت خودرو باعث افزایش قیمت لوازم یدکی شده است. این نوسانات در بازار خودرو، روی قیمت لوازم یدکی تاثیر مستقیم دارد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به افزایش قیمت برخی از لوازم های یدکی خودروهای خارجی گفت: با افزایش نرخ ارز، قیمت برخی از لوازم های یدکی افزایش یافته است، به طور مثال قیمت لنت ترمز افزایش یافته و قیمت نمونه خارجی این کالا ۳ برابر نمونه ایرانی است. 

نیک آئین در خصوص بیشترین میزان قاچاق لوازم یدکی و تقلبی بودن آنها ،گفت: به دلیل اینکه واردات قطعات لوازم یدکی مشکلاتی دارد، این کالاها قاچاق وارد کشور می شوند و به همین دلیل ممکن است نوع تقلبی آنها در بازار زیاد باشد و کمتر جنس اصل در بازار موجود باشد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه اکنون که ارتباط مان با هیوندای و تویوتا قطع است و قطعات مورد نیاز این خودروها در بازار به صورت قاچاق تامین می شود، تشریح کرد: خوشبختانه در تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلی وجود ندارد و تولیدکنندگان داخلی توانستند نیاز داخل را تامین کنند. 

او با بیان اینکه اقلامی مانند لنت ترمز، رینگ، ضدیخ، روغن موتور، لاستیک و… مشمول مقررات سازمان استاندارد هستند، گفت: عدم رعایت استاندارد‌های لازم در آن‌ها، سلامت مصرف کننده را تهدید کرده و وی را با خطرات جانی مواجه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});