• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

آخرین ایستگاه خط ۱ قطار شهری تبریز امروز به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 98647
  • 24 اسفند 1401 - 13:30
آخرین ایستگاه خط ۱ قطار شهری تبریز امروز به بهره‌برداری می‌رسد
یاز اکو - ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان عصر امروز مورد بهره‌برداری قرار می گیرد تا پازل خط ۱ مترو تبریز تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، ایستگاه قونقا(شماره ۱۳) مترو تبریز امروز با حضور مسئولان استانی و شهری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افتتاح می‌شود.
ایستگاه قونقا با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به دلیل مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل معماری این ایستگاه بر اساس مکتب هنری آذربایجان طراحی و اجرا شده است.

ایستگاه ۱۵ خط ۱ مترو تبریز در سوم آبان امسال با حضور وزیر کشور با مساحت هشت هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد. همچنین ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران در پنجم آذر به بهره برداری رسید و امروز نیز شاهد افتتاح ایستگاه شماره ۱۳ قونقا خواهیم بود تا با تمرکز مدیریت شهری به مقوله استراتژیک توسعه حمل‌ونقل عمومی، پازل خط ۱ مترو تبریز در چند قدمی بهار طبعیت و آغاز سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

با بهره‌برداری از ایستگاه ۱۳ خط ۱ مترو، افزایش خدمات‌دهی قطار شهری، تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک شهری در این مناطق موجب خواهد شد.

خط ۱ مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد.

بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین (ع)، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر افتتاح عصر امروز ایستگاه قونقا مترو تبریز، همچنین مجموعه ورزشی کجوار و مجموعه ورزشی ایثار شامل زمین چمن مصنوعی فوتبال، آماده بهره‌برداری شده و جمعه هفته جاری افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});