• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1

دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 103170
  • 07 اردیبهشت 1402 - 12:15
دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
یاز اکو - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در استان خبر داد و استاد شهریار را سرمایه بی بدیل ملی دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حسن گلی در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار، اظهار کرد: لازم است برای بهرمندی از مواهب این سرمایه معنوی ارزشمند در سطوح مختلف محلی، ملی و بین المللی برنامه ریزی هوشمند و عملیاتی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که قرار گرفتن خانه پدری استاد شهریار در خشکناب و الهام گرفتن وی از فضای این منطقه در خلق آثار بی بدیل خود، مزیت مهمی برای بستان آباد محسوب می‌شود، تاکید کرد: خشکناب و بستان آباد به واسطه انتساب استاد شهریار به این منطقه و مردمان فرهنگ دوست و هنر پروری که دارد، می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی و ادبی ایران و جهان تبدیل شود و برگزاری شایسته جشنواره حیدربابای شهریار می‌تواند گام مهمی در این راستا محسوب شود.

وی در ادامه، شهریار را به عنوان عامل انسجام ملی در سطح کشور توصیف کرد و با یادآوری ترجمه اشعار وی به اغلب زبان‌های زنده دنیا و علاقمندی ملت‌های مختلف به این اشعار، وی را از جمله مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی دانست.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از اهتمام متولیان برگزاری جشنواره ملی حیدربابای شهریار، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در سال‌های آینده به شکل بین المللی برگزار شود.

در پایان این آیین، ضمن رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار از تعدادی هنرمندان و هنرجویان بستان آباد تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});