• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
استاندار آذربایجان شرقی:

امسال ۱۰۰ درصد آب سد ستارخان به آب شرب اهر اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 103218
  • 07 اردیبهشت 1402 - 18:00
امسال ۱۰۰ درصد آب سد ستارخان به آب شرب اهر اختصاص می‌یابد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته پروژه آبرسانی به اهر از طریق سد ستارخان را دنبال کردیم که پس از پیگیری‌های انجام گرفته، با قطع اختصاص بخشی از آب این سد به مس سونگون، امسال ۱۰۰ درصد آب سد ستارخان به آب شرب اهر اختصاص می‌یابد.

عابدین خرّم پنجشنبه هفتم اردیبشهت ماه، در جریان بازدید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه بزرگ کارخانه تصفیه شکر و تولید قند شمال غرب کشور (ارسباران)، اظهار کرد: فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌های ارسباران و به خصوص اهر احصا و شناسایی شده اما به‌روزرسانی این ظرفیت‌ها متناسب با نگاه دولت به مناطق محروم، موردتوجه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، وی با اشاره به توجه استان به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: بالاترین و بیشترین هزینه‌های استان در سال ۱۴۰۱ را برای منطقه ارسباران از جمله شهرستان‌های اهر و کلیبر به خصوص در زمینه آسفالت ریزی جاده‌ها و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص دادیم.

وی گفت: منطقه ارسباران و به خصوص اهر یک عقب افتادگی در بخش صنعت دارد که راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در این منطقه یکی از اهداف ما است.

خرّم هم‌چنین در خصوص این کارخانه بزرگ تولید تولید قند و شکر ارسباران، افزود: با تامین مواد اولیه این کارخانه تا سه ماه آینده برای تعداد ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که این رقم قابل افزایش به ۴۰۰ نفر است.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در اهر، گفت: امسال به محض وقوع سرمازدگی باغات و مزارع منطقه، اکیپ‌های مربوطه در منطقه مستقر شده و خسارت‌ها را برآورد کردند که به سرعت دنبال جبران آن هستیم.

وی تاکید کرد: نگاه ما این است که شهرستان اهر با توجه به سابقه و عقبه بسیار درخشان خود باید بیش از این موردتوجه و رسیدگی قرار گیرد و به نیازهای آن پرداخت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه که آخر سال گذشته به استان اختصاص یافت، افزود: استان ما در خصوص صنایع زودبازده کوچک خانگی مشکل دارد و اهر نیز یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت در این زمینه و دارای شهرت جهانی از بابت فرش و ورنی است که با تخصیص به هنگام تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ قطعا می‌توانیم تسهیلات مناسب و بی نظیری به این شهرستان ارائه دهیم که بخش عمده‌ای از بیکاری منطقه را رفع خواهد کرد.

وی با بیان این‌که فعالسازی معادن، اولویت اساسی شهرستان اهر است، گفت: اهر امسال یکی از شهرستان‌های برجسته در زمینه ایجاد ارزش افزوده برای استان خواهد بود از سویی بخش خصوصی نیز به این شهرستان رغبت یافته و شاهد حضور سرمایه گذاران در این منطقه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});