• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

نارضایتی مردم خوی از صف‌های طولانی نان

  • کد خبر : 103683
  • 11 اردیبهشت 1402 - 13:15
نارضایتی مردم خوی از صف‌های طولانی نان
یاز اکو - صف های طولانی و چندنرخی شدن نان در خوی سبب نارضایتی بین مردم شده به طوریکه که باید برای گرفتن چند قرص نان ساعت ها در صف ایستاد که علاوه بر اتلاف وقتی بیش از حد انتظار و ایجاد تنش، گاهی به نزاع نیز ختم می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، برای اینکه وضعیت نان و مشکلات مردم خوی در این خصوص بصورت میدانی بررسی شود خبرنگار ایسنا گشتی بین نانوانی های سطح شهر خوی داشت که در این بازدید میدانی مردم از وجود صف‌های طولانی و چند نرخی بودن قیمت نان بسیار ناراحت و گله مند بودند.

محمد از اهالی محله امام زاده خوی گفت: بخاطر زلزله خانه ام تخریب شده و برای تعمیر خانه کارگران مشغول کار در خانه ام هستند که برای تهیه چند قرص تافتون صبحانه کارگران مجبورم ساعت ها در صف نانوایی بایستم.

کاهش سهمیه آرد نانوایایی در خوی

احد اصلانی، رییس اتحادیه نانوایان خوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سهمیه آرد را بخاطر عملکردها کارت خوان های موجود در نانوانی ها کم کرده اند و به همین خاطر با توجه به فصل کار و کشاورزی در خوی و مصرف بالای نان و تافتون، صف های طولانی تشکیل شده است.

وی گفت: وقتی مردم برای خرید نان و تافتون مراجعه می کنند پول نقد پرداخت می کنند و این موجب می شود که در کارت خوان ثبت نشود و این موجب کاهش آرد سهمیه نانوانی ها می شود.

اصلانی تصریح کرد: در زمان زلزله و روزهای بعد از آن مردم اکثرا از خوی رفتند و مصرف نان پایین آمد و به تبع آن میزان پخت و پز نانوانی کاهشی شد و به همین خاطر سهیمه آرد خوی را کاهش دادند.

وی با اظهار گله مندی گفت : بارها به فرمانداری و آرد و غله مراجعه نمودم و نامه نوشتم اما تاکنون کاری انجام نشده است.

اصلانی تصریح کرد: در صورت حل نشدن مشکلات کنونی حوزه نان اوضاع نان در خوی بدتر از این خواهد شد.

گله‌مندی از وضعیت نظارت بر نانوایی‌های خوی

عراقی، مسئول آرد و غله خوی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : سهمیه آرد خوی را از ۲۸۰۰ تن به ۲۶۵۰ تن کاهش دادند و با نماینده مردم و فرماندار خوی هم برای افزایش سهمیه صحبت کردم که متاسفانه هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

وی در خصوص علت وجود صف های طولانی و چند نرخی شدن نان گفت: این مشکل فقط در خوی وجود دارد و علتش هم مردم خوی هستند که نان را از نانوایی می خرند به عنوان غذا به حیوانات می دهند.

وی افزود : برخی هم سودجویی کرده و نان را از نانوایی در چندین نوبت خریده و به سوپری های محل با قیمت بالاتر می فروشند.

عراقی با انتقاد از اتحادیه نانوایان و جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: اتحادیه نانوایان خوی عملا تعطیل است و هیچ نظارتی بر نانوایی ها ندارد.

امینی، رییس جهاد کشاورزی خوی نیز اظهار کرد : میزان مصرف سرانه شهرستان خوی را بر اساس آمار جمعیتی سال ۱۳۹۵ تعیین کرده اند که با توجه به افزایش جمعیت باید این سرانه نیز تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: کاهش سهمیه ۱۵۰ تنی آرد شهرستان خوی از دیگر عوامل نارضایتی مردم است که موجب شده با کمبود مواجه شویم.

امینی گفت: پیشترها سهمیه کاهشی نانوایی های تعطیل به نانوایی مجاور تعلق میگرفت که متاسفانه در حال حاضر این اختیار را از ما گرفته اند و اختیاری نداریم و وقتی در یک روستا و یا منطقه ای از خوی سهمیه آرد کم می شود و یا نانوایی تعطیل می شود مردم آن روستا و منطقه مجبورند به شهر و یا منطقه دیگرب تردد کنند و این برای مردم سخت و مشکل است.

حال با توجه به بوجودآمدن صف های طولانی و چند نرخی شدن نان در خوی و نارضایتی مردم بخصوص قشر مستضعف از این وضعیت ضروری است مسئولین مربوطه در اقدامی هماهنگ این معضل را حل و باری از دوش مردم زلزله زده خوی بردارند تا آرامش به جامعه و مردم بازگردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});