• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
نایب رییس مجلس:

طرح دو فوریتی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستور قرار مجلس قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 103736
  • 11 اردیبهشت 1402 - 18:48
طرح دو فوریتی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستور قرار مجلس قرار می‌گیرد
یاز اکو - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول و در دستور کار قرار گرفتن طرح دو فوریتی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی برای رفع مشکل توقف صدور پروانه‌ها در شهرهای کوچک و متوسط در زمان نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: موادی که در سال گذشته در خصوص سازوکار حق بیمه کارگران ساختمانی تصویب کردیم، سبب ایجاد مشکل برای فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در سراسر کشور شد. البته با همکاری و هماهنگی نایب رئیس مجلس طرح اصلاح آن تدوین شده و هم اکنون به صورت دو فوریتی در نوبت اعلام وصول است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: به دلیل اشتباهی که در متن نهایی گزارش وجود داشت، نحوه محاسبه صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط سرسام‌آور شده و امکان صدور پروانه‌ها از بین رفته است و شهرداری‌ها نیز دچار مشکل شدند. البته کمیسیون‌های عمران و اجتماعی با کلیات آن موافق هستند و از رئیس جلسه می‌خواهم با توجه به اینکه این اصلاحیه سبب خواهد شد گره از کار مردم باز شود، اعلام وصول شود تا بتوانیم مشکل صدور پروانه‌های ساختمانی بابت حق بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط را حل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: درخواست دوفوریتی طرح اصلاحیه مذکور برای حل مشکل پروانه ساختمانی شهرهای کوچک و متوسط در حال بارگذاری در سامانه است و نمایندگان آن را امضا کرده تا هر چه سریعتر اعلام وصول شده و به کمیسیون ارجاع شود.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: نمایندگان در حوزه انتخابیه و در ایام سرکشی نمایندگان مراجعاتی داشته‌اند و لذا طرحی ارایه شد که ۴ تا ۶ درصد از قیمت منطقه‌ای را برای تأمین اجتماعی دریافت داشته باشند و این موضوع برخلاف نظر طراح آن تصویب شد.

وی یادآور شد: اگر یک سازنده بخواهد برای صد مترمربع مجوز ساخت بگیرد، باید ۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کند در حالی که قبلاً این موضوع ۲ تا ۳ میلیون تومان بود بنابراین کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی این موضوع را مدنظر قرار دادند و اصلاحات انجام شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});