• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
عضو هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران مطرح كرد:

زیان ۲۵۰ میلیارد دلاری کارگران و بازنشستگان به دلیل بروز پرداخت نکردن بدهی های دولت به تامین اجتماعی

  • کد خبر : 103926
  • 13 اردیبهشت 1402 - 13:45
زیان ۲۵۰ میلیارد دلاری کارگران و بازنشستگان به دلیل بروز پرداخت نکردن بدهی های دولت به تامین اجتماعی
یاز اکو - عضو هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران گفت: به دليل پرداخت نكردن به موقع و به روز بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي شاهد زيان 250 ميلياد دلاري بيمه شدگان و بازنشستگان سازمان هستيم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر خبر، ناصر برهانی افزود: دولت در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشت که به قیمت دلار آن سال مبلغ ۱۸ میلیاد دلار می شد اما در سال ۱۴۰۰ میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی ۴۶۳ هزار میلیاد تومان بود که معادل دلاری آن ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می شد که با مشاهده این اعداد می توان پی به عمق وضعیت و فاجعه برد.

رئیس اسبق کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: طبق اطلاعات موجود میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۳ مبلغ ۸۵ هزار میلیارد تومان و معادل دلاری آن ۲۴ میلیاد دلار بود.

وی میزان بدهی دولت برای سال ۱۳۹۴ را نیز ۱۱۸ هزار میلیارد تومان دانست وگفت: معادل دلاری این مبلغ در سال مورد اشاره حدود ۳۳ میلیارد دلار می شد.

او گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۱۴۶ هزار میلیارد تومان بود که معادل دلاری آن ۳۳ میلیارد دلار می شد.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۸۲ هزار میلیارد تومان بود که به دلار ۴۳ میلیارد دلار می شد.این مبلغ برای سال ۱۳۹۷مبلغ ۲۵۴ هزار میلیارد تومان بود که به دلار ۱۷ میلیارد دلار می شد.

برهانی میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را نیز ۳۴۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ به دلار ۱۵ میلیارد دلار می شد.

وی گفت: بررسی این اعداد بیانگر افت شدید ارزش پول ملی و زیان چند ده میلیارد دلاری بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی است چرا که در سال ۱۳۹۲ نرخ دلار در بازار آزاد ۳۶۰۰ تومان بود که این میزان در سال جاری به بیش از ۵۰ هزارتومان رسیده است و یک محاسبه ساده نشان می دهد که در سال ۱۳۹۲رقم دلاری بدهی ۶۳ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۲ یعنی ۱۸ میلیارد دلار باید با نرخ دلار آزاد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۵ برابر افزایش می یافت و حدود ۲۷۰ میلیارد دلار می شد.

برهانی گفت: اگر بدهی های دولت به موقع پرداخت می شد امروز شاهد مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی نبودیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از بازنشستگان در گروه حداقل بگیر و کمتر هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});